Kursa darba tēma ir privāto augstskolu darbības tiesiskais regulējums. Tēma man likās pietiekami aktuāla un interesanta, lai to papētītu tuvāk. Latvijā līdzās valsts dibinātām augstskolām darbojās arī privātās, jeb juridisko personu dibinātās augstskolas. Privātās un valsts augstskolas ieņem vienādu vietu Latvijas izglītības sistēmā. Tām tiek izvirzītas vienādas prasības, un tās darbojas pēc vienādiem principiem.
Sākot savu attīstību pirms piecpadsmit gadiem, kad pēc valstiskās neatkarības atjaunošanas tika pieņemts Latvijas Republikas Izglītības likums, privātās augstākās izglītības iestādes tagad ieņem ievērojamu vietu Latvijas augstākajā izglītībā. 2005./2006. studiju gadā tajās studē pāri par 37 tūkstošiem studentu - vairāk nekā jebkad agrāk, un tas vien jau parāda, ka privātā augstākā izglītība Latvijā ir ieguvusi iedzīvotāju uzticību. Starp daudzajiem faktoriem, kas ir būtiski sekmējuši privātās augstākās izglītības attīstību, vispirms jāmin privāto augstskolu lielā interese par darba tirgus prasībām un saistība ar to. Dinamiskas savā attīstībā un darbībā privātās augstskolas piedāvā galvenokārt profesionālo augstāko izglītību, kas dod plašākas iespējas nekā akadēmiskā. Augstākās profesionālas izglītības diploms absolventam paver daudzveidīgākas iespējas darba tirgū, jo ir iegūta arī atbilstoša profesionālā kvalifikācija. Šobrīd Latvijā darbojas 13 privātās augstskolas, kuras dod otrā līmeņa augstāko izglītību, piemēram, SIA „Biznesa augstskola Turība”, Baltijas Krievu institūts, Sociālo Tehnoloģiju augstskola un citas. Savulaik, kad studentu skaits strauji pieauga, valsts augstskolas nebija spējīgas visus šos studentus uzņemt. Privātās augstskolas izdarījušas labu darbu. Tur ir plaša iespējas studēt citās valodās, piemēram, krievu un angļu, nevis tikai valsts valodā. Privātās augstskolas mācību valodu var brīvi izvēlēties. Privāto augstskolu finansējums sastāv galvenokārt no studentu mācību maksas un citiem ienākumiem. Valsts atzītās privātās augstskolas no valsts saņem ļoti ierobežotas subsīdijas.
Kursa darba mērķis ir noskaidrot privāto augstskolu darbības regulējumu sākot no dibināšanas, akreditācijas līdz mācību procesam. Svarīgi ir arī noskaidrot kādas ir, saskaņā ar Komerclikumu augstskolu dibināšanas prasības un problēmas. Darbā tiks pievērsta uzmanība augstskolu licencēšanai un akreditācijai. …