Skolu atbalsta centra dotajā informācijā lasāms: BILINGVS – nākotnes cilvēks.
Kurš gan no mums nav dzirdējis un lietojis izteikumus, ka valoda atver pasauli, ka ikvienas valodas apguve ir bagātība, iespēja ieskatīties citā kultūrā un pasaulē? Arī es tam gribētu piekrist, tomēr kas gan mūsu sabiedrībā nav dzirdams, visi šie protesti, mītiņi, “Ruki proč ot naših škol!”. Tiešām gribas nospļauties un likties mierā ar to krievu integrēšanu!
Bet, lai arī ko domātu dažbrīd pat izmisušie vecāki, bilingvālā izglītība ir viens no pasaulē atzītākajiem veidiem un ceļiem, kā nodrošināt augsta līmeņa valodu prasmi un vienlaikus arī paaugstināt izglītības kvalitāti. Profesore I.Maslo ir teikusi: "Bilingvāla metodika paredz dzimtās un otrās valodas kā saziņas un mācību valodas izmantošanu gan mācību procesā, gan saziņā un saskarsmē. Abu valodu lietojuma princips ir: tik daudz, cik iespējams, otrajā valodā, tik daudz, cik nepieciešams - dzimtajā valodā. Abas valodas tiek funkcionāli lietotas kā instruments mācību priekšmeta satura izzināšanā"
Ir daudz argumentu pret bilingvālo izglītību, daļa no tiem balstīti stereotipos par dārdzību, zināšanu kvalitātes krišanos, dzimtajai valodai radītajām problēmām. (dažus argumentus vai drīzāk mītus es apskatīšu tālāk darbā). Bet nav dzirdēti izteikumi, ka bilingvāls cilvēks būtu kas problemātisks vai slikts. Ja skolā ar šiem jautājumiem nenodarbojas, tad bilingvisms ir prioritāte tikai tiem cilvēkiem, kas kaut kādu apstākļu dēļ ir dzīvojuši/dzīvo divu vai vairāku valodu vidē (ģimene, pagalms u.tml.). Bet kā tad ar pārējiem bērniem? Ir nepieciešams radīt vienādas iespējas visiem skolēniem. Patlaban Latvijā vismaz cittautu mācībvalodas skolās vairs nediskutē, vai bilingvāla izglītība ir vai nav vajadzīga, bet gan - kā to vislabāk īstenot.
Bilingvālā izglītība ir iespēja paaugstināt izglītības kvalitāti, jo nodrošina informācijas ieguves un izmantošanas iespējas vairākās valodās, kas savukārt paplašina iespējas turpināt izglītību vairākās valodās, paver lielākas iespējas konkurēt darba tirgū, veido izpratni par divām vai vairākām kultūrām, kas pilnveido starpkultūru saskarsmi.
…