Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Produkcijas cenu noteikšana uzņēmumā "X", cenu politika-
Produkcijas cenu noteikšana uzņēmumā "X", cenu politika
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Īss uzņēmuma "X" apraksts | 5 |
2. | Cenu veidošanās | 7 |
2.1. | Cenu veidošanās jēdziens | 7 |
2.2. | Cenu veidošanas mērķu noteikšana | 11 |
3. | Cenu politika | 14 |
3.1. | Cenu veidošanās uz izmaksām | 14 |
3.2. | Cenu veidošanās uz pieprasījumu | 18 |
3.3. | Cenu veidošanās balstīta uz konkurentiem | 21 |
Uzņēmuma cenu stratēģija | 22 | |
Konkurentu rīcība | 22 | |
4. | SWOT analīze | 24 |
Secinājumi | 31 | |
Priekšlikumi | 32 | |
Izmantotā literatūra | 33 |
Cena ir produkta visredzamākā pazīme un tā informē par kvalitātes un vērtības līmeni. Cena ir viens no svarīgākajiem elementiem, kas nosaka pārdevumu tirgū un uzņēmuma rentabilitāti.
Katram uzņēmējam viens no svarīgākajiem jautājumiem, plānojot un veidojot savu uzņēmējdarbību ir, vai tās darbība atmaksāsies un nesīs tam peļņu. Viens no pamatfaktoriem, lai to varētu noteikt un aprēķināt, ir preces cena. Citiem vārdiem - nauda, kādu pircējs ir ar mieru maksāt par preci. Ja cena būs pārāk zema, tad tā nesegs izmaksas, bet ja tā būs pārāk augsta kritīsies pieprasījums pēc tās. Cenas noteikšana ir arī viens no grūtākajiem uzdevumiem, kurš stāv jebkura uzņēmuma priekšā. Un tieši preces cenas noteikšana noteic uzņēmuma panākumus- pārdošanas apjomus, ieņēmumus, peļņu.
Preces cenas noteikšanas nozīmīgumu apstiprina arī tas fakts, ka Latvijas iedzīvotāju pirktspēja ir diezgan zema. Arvien vairāk vērojama tendence, ka daudzi pircēji ir gatavi maksāt nedaudz dārgāk par preci, lai tikai tā atbilstu augstākai kvalitātei un kalpotu ilgāk.
Ar katru gadu konkurence Latvijas tirgū pieaug. Uzņēmējam jāvelta liela uzmanība tirgus izpētei, izmaksu mazināšanai, apkalpošanas un preces kvalitātes paaugstināšanai, misijas un mērķa noteikšanai. Bet, lai uzņēmējs ar savu preci iekļūtu, izdzīvotu tirgū un nestu peļņu, noteicošais faktors tomēr ir preces cena.
Autors uzskatu, ka cena, ko veido ražotājs, ir visnozīmīgākā visā tālākā preces pirkšanas - pārdošanas gaitā. No ražošanas uzņēmuma cenas, kuru nosaka uzņēmuma vadība, ir atkarīga arī tā cena, kuru maksā pircējs. Tā nedrīkst būt augstāka par līmeni, kad pircējs ir ar mieru maksāt, kā arī ne zemāka par līmeni, kas sedz izmaksas. Pieņemot lēmumu par cenu, ir jārespektē ne tikai ražotāju, bet arī pircēju viedokļi. No vienas puses - jebkurš indivīds, ģimene, uzņēmums un valsts kā pircējs vēlas pēc iespējas zemākas cenas, bet no otras puses kā pārdevējs, pēc iespējas augstākas. Šo abu tendenču mijiedarbības rezultātā notiek sabiedrības attīstība.
Cenu veidošanas process ir faktoru, metožu un aprēķinu kopums, kas ļauj noteikt optimālo cenu, atbilstoši izvirzītajiem mērķiem.
Kursa darba mērķis ir veikt produkcijas cenu veidošanās analīzi uzņēmumā, izpētīt cenu politiku uzņēmumā “X” un izanalizēt produkcijas cenas.…
Cena ir produkta visredzamākā pazīme un tā informē par kvalitātes un vērtības līmeni. Cena ir viens no svarīgākajiem elementiem, kas nosaka pārdevumu tirgū un uzņēmuma rentabilitāti. Katram uzņēmējam viens no svarīgākajiem jautājumiem, plānojot un veidojot savu uzņēmējdarbību ir, vai tās darbība atmaksāsies un nesīs tam peļņu. Viens no pamatfaktoriem, lai to varētu noteikt un aprēķināt, ir preces cena. Citiem vārdiem - nauda, kādu pircējs ir ar mieru maksāt par preci. Ja cena būs pārāk zema, tad tā nesegs izmaksas, bet ja tā būs pārāk augsta kritīsies pieprasījums pēc tās. Cenas noteikšana ir arī viens no grūtākajiem uzdevumiem, kurš stāv jebkura uzņēmuma priekšā. Un tieši preces cenas noteikšana noteic uzņēmuma panākumus- pārdošanas apjomus, ieņēmumus, peļņu. Kursa darba mērķis ir veikt produkcijas cenu veidošanās analīzi uzņēmumā, izpētīt cenu politiku uzņēmumā “X” un izanalizēt produkcijas cenas.
- Cenu noteikšanas process
-
Cenu veidošana
Research Papers18 Economics, Marketing, Advertising, Business
- Produkcijas cenu noteikšana uzņēmumā "X", cenu politika
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā
Research Papers for university7
-
Darbības komplekss uzņēmumā "X"
Research Papers for university25
-
Preču realizācija uzņēmumā "X"
Research Papers for university24
-
Cenu veidošana uzņemumā
Research Papers for university5
-
Uzņēmuma "X" produkcijas virzīšana Latvijas tirgū
Research Papers for university97
Evaluated!