Starptautiskajai tirdzniecībai vēsturiski vienmēr ir bijusi izšķiroša nozīme ikvienas valsts izaugsmē, attīstībā un uzplaukumā. To lielā mērā var attiecināt arī uz Latviju starpkaru periodā. Latvijas līdzdalība starptautiskajā ekonomikā starpkaru gados izpaudās galvenokārt ārējā tirdzniecībā (preču eksports un imports), tranzīts, starptautiskie pakalpojumi (piem., kuģniecība), kapitāla plūsmas (valsts ārējie aizņēmumi, ārzemju kapitāla ieguldījumi Latvijas uzņēmumos un ārzemju kapitāls kredītu veidā), starptautiskie tirdzniecības līgumi, tūrisms u.c. Ne visi Latvijas līdzdalības iespējamie elementi starptautiskajā ekonomikā šajā promocijas darbā tiks apskatīti.
Latvijas Balzāms ir lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijā, kas jau vairāku gadu garumā ir pierādījis savu kvalitāti un līdz ar to gūst arvien lielāku popularitāti patērētāju vidū. Mūsuprāt, tik lielam uzņēmumam nepārprotami ar vietējo tirgu vien ir par maz, līdz ar mēs saskatījām lielas iespējas Latvijas Balzāma produkcijas eksportam, konkrēti uz Itālijas tirgu. Itālijas tirgus ir perspektīvs LB produkcijai gan samērā zemās cenas, gan labās kvalitātes dēļ.
Darba mērķis ir analizēt Latvijas eksporta attīstības gaita, tendences un nākotnes perspektīvas starptautiskajā vidē, par pamatu ņemot Norvēģijas eksporta vides analīzi.
1. Uzņēmuma un produkta īss raksturojums
A/S Latvijas balzama meistarības pirmsākumi meklējami 1900. gadā, kad sāk darboties Rīgas valsts degvīna noliktava Nr. 1.
I pasaules karš spirtoto dzērienu tirdzniecību uz laiku pārtrauca, bet jau Latvijas neatkarības laika sākumā spirta fabrikas darbība tika atjaunota. Tad dienā tika pildītas vidēji 25 000 – 26 000 pudeles alkohola. Pēc Rīgas pilsētas statistikas biroja ziņām Rīgas valsts spirta noliktavā 1924. gadā strādājuši 224 darbinieki.
1940. gadā fabriku nacionalizēja un tai deva Rīgas spirta un degvīna rūpnīcas nosaukumu.
1949. gadā rūpnīca uzsāka arī liķieru ražošanu un to pārdēvēja par Rīgas liķieru -degvīna rūpnīcu. …