Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:704713
 
Evaluation:
Published: 08.07.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
Extract

Vairākus gadus viens no populārākajiem vārdiem Latvijā ir... projekts.
"Man vēl viens projekts padomā...", "kaut nu izdotos atrast naudu projekta īstenošanai...", "vai nevēlies piedalīties manā projektā?" - visi šie izteikumi saistās ar noteiktām profesionālas darbības sfērām, kur nepieciešams veikt kādu pasākumu vai darbību ar konkrētu mērķi un rezultātu, kurš tiek sasniegts noteiktā laika posma, ieguldot darbu un enerģiju. Projekti tiek izstrādāti, lai kaut ko mainītu un uzlabotu, lai atrisinātu kādu problēmu. Kādas preces reklāma, politiķa priekšvēlēšanu kampaņa, skolas rekonstrukcija, izmaiņas likumdošanā, studenta kursadarbs - tie visi ir projekti; daži no tiem mūs tuvina izpratnei, ka projekts uz izglītību un skolu attiecas tikpat tieši kā uz jebkuru tautsaimniecības nozari.
"Šodien politikas stundā skolotāja runāja par grupu projektiem, taču es tā ari nespēju saprast, ko tie nozīmē," žēlojas divpadsmitklasnieks, atnācis mājas. "Šodien ēdām pašceptu piparkūku mājiņu," lielās otrklasniece. Uz vecāku izbrīna pilno jautājumu, vai tiešām ar tādām lietām tagad skolā nodarbojas bērni, meitenīte lepni atbild: "Piparkūku māja bija mūsu projekts." Lūk, ari skola ir iesaistījusies vispārējā projektu īstenošanas procesā un dedzīgi cenšas turēties līdzi: ja jau visa dzīve ir viena vienīga projektu virkne, tad izglītībai jābūt pašā projektu virpuļa centrā.
20. gs. nogalē izglītībā notiek pārorientācija no zināšanu translācijas un reproducēšanas modeļa uz izglītības modeli, kurā akcentēta nepieciešamība attīstīt skolēnos pašizglītības iemaņas - prasmi risināt problēmas, sadarbojoties gan ar skolotāju un skolasbiedriem, gan ar citām personām, apgūt "komandas darba" iemaņas. Šajā kontekstā projektu darbs ir vispilnīgākā un efektīvākā mācību darba forma, ar kuras palīdzību iespējams īstenot izglītības pamatmērķus - veicināt pilnvērtīgu personības attīstību, sagatavot jauno cilvēku patstāvīgai darba dzīvei un integrācijai strauji mainīga sabiedrība. Valstī, kur lielāka daļa uzņēmumu un organizāciju darbojas pēc projektu principa, projektu darba izmantošana skolā ir dzīves nepieciešamība.
Kāda ir projektu darba nozīme skolā?
Projekti kā mācību metode attīsta un pilnveido skolēnu prasmes patstāvīgi uzdot jautājumus un meklēt uz tiem atbildes, nevis visu laiku tās pieprasīt no skolotāja.
Projekta izpildes rezultātā tiek apkopotas skolēnu iepriekšgūtās zināšanas dažādos mācību priekšmetos, turklāt viņiem tiek dota iespēja šīs zināšanas sintezēt un attīstīt tālāk.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register