Personības attīstības ceļš ir garš un sarežģīts. To ietekmē iedzimtība, sociālā vide, kā arī mērķtiecīga audzināšana un apzināta pašaudzināšana. Šai procesā izpaužas dabas, sabiedrības un audzināšanas likumsakarību mijiedarbība. Cilvēks šīs likumsakarības nevar mainīt, bet var tās lietderīgi izmantot, tāpat kā izmantojam dažādus enerģijas veidus. Tāpēc pedagogam tās jāzina un jāievēro darbā (4.,41.). Man šis vecuma posms liekas ļoti interesants, tāpēc nolēmu tuvāk iepazīties ar pusaudža vecumposma īpatnībām un izprast:
1.kādas izmaiņas ar bērnu notiek pusaudža vecumā,
2.ar kādām problēmām jāsastopas pusaudža gados,
3.kā notiek pusaudža personības attīstība.
Apmēram divpadsmit gadu vecumā bērna attīstības periodā sākas sarežģīts vecumposms, ko pamatoti uzskata par pašu grūtāko. Pusaudzis – tas vairs nav bērns. Pusaudzis atrodas kaut kur vidū starp bērnu un jaunieti. Kad mūsu bērns sasniedzis pusaudža gadus, viņš, izrādās, kļuvis cits cilvēks.…