Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:153453
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.11.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pusaudža vecums - kā viens no cilvēka psihiskās attīstības kritiskajiem posmiem    4
2.  Bioloģisko faktoru loma pusaudža attīstībā    8
4.  Psihologu L.Franka un Ē.Eriksona pētījumi bērnu un pusaudžu psihes attīstībā    11
  Secinājumi    13
  Izmantotā literatūra    14
Extract

Pusaudža vecums - kā viens no cilvēka psihiskās attīstības kritiskajiem posmiem

Kā paskaidro V.Avotiņš grāmatā “Ja ģimenē ir pusaudzis”, “pie galvenajām pusaudžu vecumīpatnībām pieder “es” tēla veidošanās un sevis nekritiska pretnostatīšana pārējiem cilvēkiem, saasinātā vajadzība apliecināt savu personību, uzskatus, briedumu, emancipācijas tieksme – nepārvarama vēlēšanās atbrīvoties no pieaugušo aizbildniecības. Pusaudžu emancipācijas tieksme skar ne tikai vecāku izvirzītās prasības un noteikto dzīves kārtību, bet arī iepriekšējās paaudzes atzītās intelektuālās, ētiskās un estētiskās vērtības. Turklāt emancipācijas tieksme, tāpat, kā citas pusaudžu psihiskās īpašības, nereti izpaužas pārspīlētā, hiperbolizētā veidā.
Taču pusaudža vecumīpatnības nav tiešs pretsabiedriskas rīcības izraisītājs, vienīgi noteiktos apstākļos, kas saasina pusaudža attīstības iekšējās pretrunas, tās var veicināt sabiedrībai un arī pašam pusaudzim nevēlamu uzvedības normu parādīšanos. Šī iemesla dēļ pedagogi, psihologi un psihiatri pusaudža vecumu raksturo kā vienu no cilvēka psihiskās attīstības kritiskajiem posmiem, kad topošais cilvēks vairāk vai mazāk asi pārdzīvo īpašu psihiskās attīstības krīzi.
Kritiskos psihiskās attīstības posmus un krīzes rada pretrunu saasināšanās starp jaunajām vajadzībām un reālajām iespējām tās apmierināt. Faktiski krīzēs izpaužas psihiskās attīstības nevienmērības likums: uz līdzšinējo psihiskās attīstības sasniegumu pamata vispirms veidojas jaunas, nākamajam attīstības posmam raksturīgās vajadzības un tikai pēc tam šo vajadzību apmierināšanai nepieciešamie iekšējie (attiecīgās zināšanas, prasmes un iemaņas, emociju un gribas īpatnības, tikumiskās īpašības) un ārējie (noteikts sociālais stāvoklis un saskarsmes tips) apstākļi. Attīstības krīžu būtība izpaužas tādējādi, ka ievērojami pieaug topošā cilvēka jūtīgums pret viņa attīstības īpatnībām neatbilstošām ārējām ietekmēm. Saasinās arī psihiskās attīstības norišu iekšējās pretrunas.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register