Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:997626
 
Evaluation:
Published: 05.12.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
I.  Teorētiskā daļa    4
1.  Pusaudžu psiholoģiskās un fizioloģiskās īpatnības    4
2.  Saskarsmes īpatnības pusaudžu vecumposmā    7
2.1.  Pusaudžu iekļaušanās grupā    10
2.2.  Skola psiholoģiskā klimata raksturojums    15
3.  Pusaudžu emocionālais raksturojums    19
4.  Faktori, kas ietekmē skolēna labsajūtu skolā    23
II.  Praktiskā daļa    26
1.  Izmantotās metodikas apraksts    32
2.  Pētījuma rezultātu apstrāde un interpretācija    34
  Secinājumi    41
  Izmantotā literatūra    43
  Anotācija    44
  Аннотация    45
Extract

Pusaudža vecums ir kā tilts no bērnības uz pieauguša cilvēka dzīvi. Pusaudzis – ne vairs bērns, bet arī vēl ne pieaugušais. Šis pārejas posms ir savdabīgs, komplicēts, daudzšķautņains, sarežģīts. Turklāt sarežģīts gan pašam pusaudzim, gan viņa vecākiem un audzinātājiem. Šajā periodā notiek visu psiholoģisko un fizioloģisko struktūru pārveide. Būtiskākās pusaudžu psihiskās attīstības īpatnības ir fizioloģiskās izmaiņas, kuras ietekmē arī psihiskās izpausmes – dzimumhormonu daudzums asinīs, seksuālās nobriešanas pazīmes, ārējā izskata izmaiņas. Izmaiņas uzvedībā – emancipācijas tieksmes, opozīcija pieaugušajiem, negatīvisms, „morālais relatīvisms”, autoritāšu maiņa no pieaugušajiem uz vienaudžiem, pašapliecināšanās vajadzības, pretenziju līmeņa paaugstināšanās, infantilisms un emocionālās kompensācijas reakcijas. Pusaudža psiholoģijai raksturīga emocionāla nestabilitāte, uzskatu mainība, tieksme apliecināt un demonstrēt savu „es”, protestēt pret vecāku un skolas aizbildniecību, būt skaļiem, viszinošiem un visu varošiem. Kaut arī tas ir viens no sarežģītākajiem periodiem, tas ir arī skaistākais laiks cilvēka dzīvē. Šī patiesība nenoveco. Lai cik tālu mēs dzīvē aizejam, lai ko sasniedzam, vienmēr mūs pavada atmiņas par skaistajām jaunības dienām. Un, jo patīkamāka un saulaināka bijusi jaunība, jo gaišāka un siltāka ir tās atblāzma turpmākajos dzīves gados.
Pieauguša cilvēka dzīve lielā mērā ir atkarīga no tā, kāda ir bijusi viņa skolas dzīve. Skolas gados daļa no skolēniem ir sekmīgi, savukārt citi nav spējuši pašrealizēties; daļai tas ir skaistākais laiks viņa dzīvē, jo skolā jutās labi, citam – laika posms, kuru vēlas ātrāk aizmirst. Ar nolūku noskaidrot šādas situācijas iemeslus, savā darbā iepazinos ar literatūru, kura atspoguļo pusaudža psiholoģiskās un fizioloģiskās attīstības īpatnības, kā arī faktorus, kuri tās ietekmē. Veicu aptauju ar mērķi noskaidrot skolēnu labsajūtu ietekmējošos faktorus. Savā darbā izvirzīju hipotēzi – viens no svarīgākajiem faktoriem, kas ietekmē pusaudža labsajūtu skolā ir saskarsme ar vienaudžiem. Izmantotā metode - tests„Vai ar Jums ir patīkami kontaktēties?”.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register