Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:530478
 
Evaluation:
Published: 04.02.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Reklāma    4
1.1.  Reklāmas mērķi    4
1.2.  Patērētāju rīcības motīvi, kurus izmanto reklāmas veidošanā    5
1.3.  Patērētāju uzmanības pievēršana reklāmai    6
1.4.  Relāmas izmaksas    6
2.  Noieta stimulēšana    8
2.1.  Noieta stimulēšanas līdzekļi    8
2.2.  Noieta stimulēšanas izmaksas    9
3.  Reklāma un noieta stimulēšana British Airways Plc    10
  Nobeigums    12
  Izmantotā literatūra    14
Extract

Reklāma radās kā dabiska nepieciešamība, lai varētu pavēstīt citiem cilvēkiem kādu svarīgu ziņu. Kairas Arheoloģijas muzejā atrodams 2500 gadu vecs akmens, uz kura var izlasīt: ‘’Es, Reinoss no Krētas salas, skaidroju sapņus’’. Tas ir viens no vissenākajiem reklāmveida tekstiem pasaulē.
Afišu pirmsākumi meklējami Senās Grieķijas teritorijā. Senajā Romā reklāmas rakstura sludinājumus rakstīja uz nobalsinātas sienas, kas bija sadalīta taisnstūra laukumos, kuros katrs varēja ierakstīt savu sludinājumu.
Tā kā agrajos viduslaikos pamatā pastāvēja naturālā saimniecība, tirdzniecība bija ļoti vāji attīstīta, valdīja vispārējs analfabētisms, tad arī reklāmas attīstība praktiski nenotika. Reklāmas vēsturē to sauc par ‘’tukšo’’ periodu.
Līdz ar Renesanses laikmeta sākumu un kapitālistisko attiecību veidošanos radās vajadzība ne tikai pēc mutvārdu sludinājumiem, bat arī pēc rakstiskiem sludinājumiem. Pirmo iespiesto sludinājumu ir izdevis angļu tipogrāfs Viljams Kekestons 1473.gadā. Tajā tika pavēstīts par Bībeles izdošanu. Tas bija svarīgs solis reklāmas attīstībā, jo šīs reklāmas lapiņas varēja nogādāt uz jebkuru pilsētu vai valsti.
Sākot ar 17.gs., sludinājumus Anglijā sāka publicēt nedēļas merkuros – tirdzniecības un citu jaunumu avīzēs. 1625.g. tur tika ievietota pirmā reklāma, kas piedāvāja visiem, kas vēlas, no Rietumindijas atvesto tēju.
18.gs. beigās – 19.gs. sākumā notika rūpnieciskā revolūcija – pāreja uz mašinizētu lielražošanu. Tas sekmēja reklāmas attīstību ļoti lielā mērogā.
19.gs. sākumā franču izdevējs E. Žirardēns pasludināja principu, saskaņā ar kurulasītājam ir jāapmaksā tikai avīzei nepieciešamais papīrs, tā iespiešana un izplatīšana. Visus pārējos izdevumus viņš paredzēja segt ar līdzekļiem, kas saņemti no reklāmas ievietotājiem. Tas strauji samazināja avīžu cenu un avīzes kļuva pieejamas gandrīz ikvienam. Līdztekus reklāmai avīzēs šāda veida sludinājumi arvien biežāk sāka parādīties ielās
Šajā laikā no Rietumeiropas neatpalika arī Krievija. 1897.gadā Pēterburgā tika sarīkota pirmā tirdzniecības plakātu izstāde, kurā demonstrēja vairāk kā 700 dažādu plakātu no dažādām valstī. 1908.g. sāka iznākt pirmais teorētiskais un praktiskais reklāmas žurnāls ‘’Reklamētājs’’,kura vēlākais nosaukums bija ‘’Tirdzniecības pasaule’’. Pirmā pasaules kara laikā reklāma kļuva par ‘’tehniku, zinātni un profesiju’’.
Tirgus ir kļuvis daudz sarežģītāks, bet pircēji – izvēlīgāki. Konkurence kļuvusi spēcīgāka, tāpēc preces pārdošanas rezultāti ir atkarīgi no daudziem nosacījumiem. Daudz kas ir atkarīgs no tā, ko cilvēki domā par uzņēmumu.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1119728
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register