Ētikas parkapumu klasifikācija reklamā.
Viens no varantiem, kuru piedāvāja R.N.Botavina [1], piedava parkāpumus klasificēt pēc „problēma zonām”. Šādus jēdzienus, pēc viņas domām, ir četras:
reklamētie produkti ("augsta riska" preču kategorija: alkohols, tabaka, personīgās higiēnas priekšmeti, seksuāla rakstura produkti, medikamenti un uztura bagātinātāji, un citi);
reklāmas saturs (sižeti, kuri aizskar cilvēka pašcieņu, nepatiesa interpretācija, pārspīlējums, maldināšana, negatīvo stereotipu izveidošana un citi.)
ietekme uz cilvēka uzvedību (pārmērīga jutīguma izmantošana, īpaši bērnu un pusaudžu, bailes, vardarbības, cietsirdības).
Reklāmas daudzums (apjoms), pārāk bieži atkārtojas.
Šī klasifikācija ir vispārīga rakstura un nav izsmeļoša.…