-
Reklāmas negatīvā ietekme uz bērniem
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
I | Teorētiskā daļa | 5 |
1.1. | Bērna psihes attīstība | 6 |
1.2. | Informācijas uztvere | 7 |
1.3. | Manipulācijas masu medijos | 8 |
1.4. | Agresivitāte reklāmās | 10 |
1.5. | Seksualitāte reklāmās | 11 |
II | Izpētes daļa | 12 |
2.1. | Intervija ar reklāmas aģentūras līdzīpašnieci | 12 |
2.2. | Anketēšanas rezultāti xxxxx vidusskolā | 13 |
2.3. | Intervija ar skolas psiholoģi | 15 |
2.4. | Skolotāju intervēšanas rezultāti | 16 |
III | Jaunrades daļa | 17 |
3.1. | Ieteikumi reklāmas negatīvās ietekmes samazināšanai uz bērniem | 17 |
Secinājumi | 19 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 20 | |
Anotācija | 21 | |
Annotation | 22 | |
Pielikums | 23 |
Ievads
Izvēlējos rakstīt darbu par reklāmas negatīvo ietekmi uz bērnu psihi un domāšanu, jo mūsdienu pasaulē uz katra soļa ir redzamas reklāmas, plakāti un cita veida informatīvi līdzekļi, kas iespaido mūsu uzvēli attiecībā pret piedāvāto preci vai pakalpojumu, gan arī atstāj neizdzēšamu iespaidu uz mūsu domāšanu un psihi. Aizvien aktuālāka mūsdienu sabiedrības problēma ir reklāmu un televīzijas pārraižu negatīvā ietekme uz bērniem, to domāšanu un psiholoģisko stāvokli. Aktuālākā problēma, kas saistās ar reklāmu ir pārmērīga seksualitātes un agresijas izpausme, kas parādās reklāmās, lai piesaistītu patērētāju uzmanību. No reklāmas nav pasargāts neviens no mums, jo ikdienā reklāmas sastopamas uz katra soļa – televīzijā, radio, internetā, veikalos, uz transportlīdzekļiem u.t.t. raugoties uz situāciju sabiedrībā novēroju, ka vislielāko iespaidu uz bērniem atstāj tieši reklāmas, kas tiek demonstrētas televīzijā, tāpēc zinātniski pētnieciskajā darbā apskatāmās problēmas cēloņi ir tieši televīzijas reklāmas.
Latīņu teiciens skan: „Ja esi brīdināts, tātad esi apbruņots.” Izvēlējos rakstīt par tematu – reklāmas negatīvā ietekme uz bērniem, lai informētu visus interesentus un arī pati uzzinātu vairāk par reklāmu negatīvo ietekmi, manipulācijas veidiem, būtību un veidiem kā pasargāt sevi no reklāmu ietekmes. Cilvēks izmanto zināšanas, lai izstrādātu manipulatīvas tehnoloģijas, cilvēkam pašam ir jāzina, kā tām turēties pretī, jo tikai zināšanas ir ierocis, kas spēj mūs padarīt brīvus savā izvēlē.
Novērota vardarbība programmē skatītāju uz agresīvu uzvedību, aktivizējot domas, kuras ir saistītas ar vardarbību(Berkowitz 1984; Bushman & Geen 1990). Balstoties uz šo izteikumu var secināt, ka vardarbībai bērnu un jauniešu starpā viens no iemesliem ir agresija reklāmās. Kā galvenā pētāmā problēma zinātniski pētnieciskajā darbā ir bērnu uzvedība un sajūtas, psihiskais stāvoklis, kas radies reklāmu ietekmē. Galvenie izpētes jautājumi: bērnu uzvedības pētīšana pēc dažādu reklāmu noskatīšanās; bērnu uzvedības īpatnības skolā, ko varēja ietekmēt, izraisīt reklāmas televīzijā .
Darba hipotēze: Pārmērīgā agresija un seksualitāte reklāmās pamudina bērnus uz vardarbību, iespaidojot bērnu psihi.
Darba mērķis ir noskaidrot reklāmu ietekmi uz bērniem vecumā no 7-13 gadu vecumam un izstrādāt ieteikumus kā rezultatīvāk pasargāt bērnus un izvairīties no manipulācijas reklāmās.
Lai sasniegtu darbā izvirzīto mērķi galvenās empīriskās pētījuma metodes ir teksta analīze, intervēšana(skolotājus, reklāmas aģentūras pārstāvi, skolas psiholoģi) un izpēte (anketēju 121 respondentu – skolēnus no 1. – 4.klasei). Nepieciešams atrast maksimāli daudz informācijas par bērnu psihes attīstību, to ietekmējošiem faktoriem, informācijas uztveri, reklāmas būtību, funkcijām, vardarbību un citām negatīvām izpausmēm reklāmās. Tāpat svarīgi ir izstrādāt aptverošu interviju, ar kuru varētu intervēt audzinātājus, reklāmas aģentūras darbinieci, skolas psiholoģi, lai spriestu par situāciju pilnvērtīgāk. Darbā izmantotās teorētiskās pētnieciskās metodes: dedukcijas metode, kad uzzinot dažādus faktus par reklāmām, par bērnu attīstību var izsecināt, ka reklāmas bērnus attīstības procesā iespaido visvairāk; analīze, kas ļauj pilnībā aptvert un izanalizēt dotos faktus, informāciju, lai izprastu reklāmas agresijas mērķus, nozīmi un citus faktorus; sintēze, lai visus apstākļus un faktorus, kas ietekmē bērnu varētu savienot un izsecināt konkrētus secinājumus.…
Darbs stāsta par to kā mūsdienu reklāmas un masu mediji ieteikmē bērnus, kā rezultātā to psihe un ļīdz ar to arī garīgā attīstība. darbā ir iekļauta intervija ar reklāmas aģentŗas īpašnieci un skolas psiholoģi. pielikumā ir pētījuma testa paraugs un arī apkopotās diagrammas.
-
Datorspēļu ietekme uz pirmsskolas bērnu emocionalitāti
Research Papers9 Computers, Consumer Electronics, Psychology
- Reklāmas negatīvā ietekme uz bērniem
-
Vecāku ietekme uz bērna datoratkarību
Research Papers15 Computers, Consumer Electronics, Psychology
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Masu informācijas līdzekļu ietekme uz psihi
Research Papers for secondary school8
-
Psihes kā organisma un vides ietekme uz cilvēka darbību
Research Papers for secondary school24
Evaluated! -
Reklāmas nozīme mārketingā
Research Papers for secondary school19
-
Alternatīvās mūzikas atstātā ietekme uz personību un sabiedrību
Research Papers for secondary school22
-
Televīzijas reklāmas ietekme uz cilvēku un cilvēku attieksme pret reklāmu
Research Papers for secondary school8