Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:988490
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.01.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Reklāmas uztvere

Pētījumi rāda, ka civēku smadzenes ir sevī noslēgta sistēma, kurai saikne ar ārpasauli ir relatīvi ļoti vāja, jo tikai pavisam neliela daļa no apkārtnē esošajiem kairinatajiem tiek atspoguļoti mūsu apziņā. Šo fenomenu, ko dēvē par uztveres selektivitāti, ir pētījis amerikāņu psihologs I. Čerijs. Analogi uztveres selektivitāte ietekmē arī uztvertās reklāmas informācijas apjomu un saturu, it īpaši ar vairākiem reklāmas adresātam nozīmīgiem kairinātājiem.
Cilvēka uztvere darbojas pēc geštalta (koptēla principa). Geštalts (“gestalt” - tulkojumā no vācu valodas figūra, tēls, veselums, tas, kas no “nekā” ir kļuvis par “kaut ko”) ir eksistencionālās psihoterapijas mūsdienu novirziens. Šodien geštalts pauž savu potenciālu un efektīvas izmantošanas iespējas ne tikai psihoterapijā, bet arī pedagoģijā, izglītībā, biznesā, mākslā, politikā utt.
Geštalts sekmē patiesu kontaktu veidošanu, spējas veidot līdzsvarotas attiecības ar apkārtējo pasauli, kā arī spēju apzināties to, kas traucē cilvēkam veidot pilnvērtīgu kontaktu, un liek bieži atkārtot slimīgus, neirotiskus uzvedības scenārijus3 .
Var izdalīt divus faktorus, kas ietekmē uztveres selektivitāti. Labāk tiek uztverti
• izteiksmīgie objekti
• saturīgi nozīmīgi objekti
Lai izveidotu izteiksmīgu objektu, jāņem vērā šadi četri aspekti: figūra un fons, forma, krāsas un to kombinācijas un novietojums.
Figūra un fons. Pilnīgi jebko klients šaja pasaulē uztver ka figūru uz fona. Figūra neeksistē pati par sevi, bez fona. Objektus, kuri reklāmā ir īpaši akcentējami, var izvirzīt priekšplānā, novietojot tos uz kontrastējoša fona. Liels vienkrāsains, neaizpildīts laukums reklāmas sludinājumā nav paredzētās reklāmas vietas izmiekošana, jo tas palīdz izcelt figūru.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register