Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Reklāmas psiholoģiskā ietekme uz jauniešiem preces izvēlē-
Reklāmas psiholoģiskā ietekme uz jauniešiem preces izvēlē
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | ||
TEORĒTISKĀ DAĻA | 4 | |
1. | Izmantotās literatūras īss izvērtējums | 4 |
2. | Reklāmas definīcija un attīstība | 5 |
2.1. | Reklāmas vēsture | 6 |
2.2. | Reklāma mūsdienās | 8 |
3. | Reklāmas psiholoģija | 9 |
3.1. | Reklāmas stratēģija | 9 |
3.2. | Pārliecināšanas paņēmieni | 10 |
3.3. | Radošums | 11 |
3.4. | Vēstījumi | 12 |
3.5. | Funkciju un lomu mainība | 13 |
4. | Uztveres procesi reklāmas mērķauditorijā | 15 |
4.1. | Neapzināti uztveramu kairinātāju izmantošana reklāmās | 16 |
4.2. | Jauniešu psiholoģija- sajūtas un uztvere | 18 |
Izmantotā literatūra | 19 | |
Secinājumi | 20 | |
Kopsavilkums | 21 |
IEVADS
Autors savu zinātniski pētniecisko darbu izvēlējās veidot par reklāmas psiholoģisko ietekmi uz jauniešiem preces izvēlē, jo reklāma mūsu dzīvē ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa, it sevišķi 21. gadsimtā, kad tehnoloģijas ir visnotaļ attīstījušās, kā rezultātā ar reklāmu jaunieši saskaras ik uz soļa. Arī savu turpmāko karjeru autors vēlas saistīt ar reklāmu, tāpēc mēģinās rast atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem.
Reklāmas mēs redzam, skatoties televizoru, klausoties radio, lasot žurnālus vai citos masu saziņas un informācijas līdzekļos. Mūsdienās reklāmai ir izšķiroša loma tirgus ekonomikas attīstībā, jo ir grūti pārdot preci, to nereklamējot.
Reklāma ir informācijas apmaiņa masu mēdijos, ko parasti apmaksā ražotāji vai izplatītāji. Tā informē par noteiktām precēm, pakalpojumiem vai idejām. Reklāma ir paredzēta noteiktām mērķauditorijām, tādēļ tā uzrunā konkrētu patērētāju grupu. Uzņēmums parasti finansē reklāmu, lai pārliecinātu cilvēkus par savu preču kvalitāti un to nepieciešamību patērētājam. Lielākā daļa reklāmas tiek izmantota kā pārliecinošs līdzeklis, lai pievērstu uzmanību noteiktām precēm, pakalpojumiem un idejām, tādēļ ir nozīmīgi, lai šī reklāma būtu kvalitatīvi izstrādāta un pircējus piesaistoša.
„Pareiza” reklāma ir efektīva, tā spēj mainīt pircēju lēmumus, ietekmēt uzvedību un vadīt rīcību, pašiem pircējiem to nemaz neapzinoties. Kopumā, vērtējot reklāmas attīstības tendences, jānorāda ne tikai uz jaunu mārketinga metožu veidošanos, bet arī uz jaunām iespējām reklāmas izveidei. Reklāmu speciālisti arvien vairāk meklē skaidrojumu konkrētai pircēju rīcībai un cenšas radušos secinājumus izmantot, radot jaunus produktus un strādājot pie šo produktu reklāmas kampaņām.
Jautājums par to, kāda ir reklāmas ietekme uz patērētājiem un pieprasījumu, ir ļoti sarežģīts. Pasaules attīstītajās valstīs gan ekonomisti, gan reklāmas jomā strādājošie speciālisti pēta šo problēmu, taču Latvijā šim jautājumam pagaidām tiek piešķirta ļoti maza uzmanība, un lielākā daļa reklāmas tiek veidota, balstoties uz tīri intuitīviem (patīk/ nepatīk līmenī) pieņēmumiem par reklāmas iespējamo efektivitāti. Izejot no tā mans mērķis ar pētnieciskā darba starpniecību izpētīt reklāmas psiholoģisko ietekmi uz jauniešiem preces izvēlē.
…
Reklāmas mēs redzam, skatoties televizoru, klausoties radio, lasot žurnālus vai citos masu saziņas un informācijas līdzekļos. Mūsdienās reklāmai ir izšķiroša loma tirgus ekonomikas attīstībā, jo ir grūti pārdot preci, to nereklamējot. Reklāma ir informācijas apmaiņa masu mēdijos, ko parasti apmaksā ražotāji vai izplatītāji. Tā informē par noteiktām precēm, pakalpojumiem vai idejām. Reklāma ir paredzēta noteiktām mērķauditorijām, tādēļ tā uzrunā konkrētu patērētāju grupu. Uzņēmums parasti finansē reklāmu, lai pārliecinātu cilvēkus par savu preču kvalitāti un to nepieciešamību patērētājam. Lielākā daļa reklāmas tiek izmantota kā pārliecinošs līdzeklis, lai pievērstu uzmanību noteiktām precēm, pakalpojumiem un idejām, tādēļ ir nozīmīgi, lai šī reklāma būtu kvalitatīvi izstrādāta un pircējus piesaistoša. „Pareiza” reklāma ir efektīva, tā spēj mainīt pircēju lēmumus, ietekmēt uzvedību un vadīt rīcību, pašiem pircējiem to nemaz neapzinoties. Kopumā, vērtējot reklāmas attīstības tendences, jānorāda ne tikai uz jaunu mārketinga metožu veidošanos, bet arī uz jaunām iespējām reklāmas izveidei. Reklāmu speciālisti arvien vairāk meklē skaidrojumu konkrētai pircēju rīcībai un cenšas radušos secinājumus izmantot, radot jaunus produktus un strādājot pie šo produktu reklāmas kampaņām.
- Reklāmas psiholoģija
- Reklāmas psiholoģiskā ietekme uz jauniešiem preces izvēlē
- Reklāmas tirgus analīze Latvijā (2001.-2002.g.)
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāmas ietekme uz preču izvēli
Research Papers for university14
-
Latvijas reklāmas un reklāmas tirgus attīstība
Research Papers for university45
-
Reklāmas ietekme uz pusaudžu vērtīborientāciju
Research Papers for university20
Evaluated! -
Reklāmas ietekme uz patērētāju
Research Papers for university8
-
Reklāmas ietekme uz patērētāju
Research Papers for university26