Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Reklāmas teksti "Bite Latvija" 2009.gada drukāto mediju r...-
Reklāmas teksti "Bite Latvija" 2009.gada drukāto mediju reklāmās
Research Papers16 Marketing, Advertising, Linguistics, Interpreting, Management
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Valodas un vārdu nozīme reklāmas nozarē | 4 |
1.1. | Valodas funkcijas | 4 |
1.2. | Vārdu izvēle reklāmas materiālos | 5 |
2. | Reklāmas teksta uzbūve | 7 |
2.1. | Virsraksts | 8 |
2.2. | Apakšvirsraksts | 8 |
2.3. | Izklāsta daļa | 9 |
2.4. | Reklāmas teksta izstrādāšanas noteikumi | 9 |
3. | Pētījuma rezultāti | 11 |
3.1. | 1.attēla analīze | 11 |
3.2. | 2.attēla analīze | 13 |
Secinājumi | 17 | |
Izmantotā literatūra | 19 | |
Pielikumi | 20 |
SECINĀJUMI
Reklāma informē, pārliecina, atgādina, ietekmē, maina viedokļus un pat spēj mainīt attieksmi un sajūtas. Šī nozare ir tik spēcīga, ka spēj izmanīt sabiedrību, liekot pirkt cilvēkiem lietas, kuras viņiem nav vajadzīgas. Taču vispirms, lai reklāma būtu tik spēcīga tai ir jābūt efektīvai un jāspēj vispirms pievērst uzmanību, radīt interesi, radīt vajadzību un mudināt uz rīcību.
Aprakstot akadēmiskajā rakstu darbā teorētiskos konceptus par valodu, vārdu nozīmi un reklāmas teksta uzbūvi, kā arī pēc veiktā pētījuma ir izdarīti šādi secinājumi:
1. Valoda ir daudzveidīga, un daudzējādas ir tās izmantošanas iespējas. Valodas spēja ietekmēt tiek plaši izmantota dažādās reklāmās un līdz ar to reklāmas speciālisti dod padomus, kā vārdus, valodu un daiļrunības mākslu izmantot, lai radītu efektīvu reklāmu, kas spēj piesaistīt patērētāju uzmanību.
2. Valodas funkcijas darbojas reklāmas saziņā, komunikācijā ar patērētāju un, veidojot reklāmas tekstus, ir jāizmanto visas valodas sniegtās priekšrocības, lai reklāma spētu piesaistīt, ieinteresētu un mudinātu uz rīcību patērētāju.
3. Ir veikti pētījumi un noskaidrots, kuri vārdi spēj piesaistīt patērētāja uzmanību. Tos ievietojot reklāmas tekstā, reklāma kļūst daudz efektīvāka.
4. Ar vārdu palīdzību ir iespējams reklāmas tekstā radīt emocionālo pārdzīvojumu.
5. Reklāmas teksts tiek uzskatīts par reklāmas būtību, jo liela daļa reklāmas panākumu ir atkarīgi tieši no reklāmas tekstuālās daļas. To veidojot ir jāņem vērā gan reklamējamais produkts, tā īpašības un patērētāju intereses.
6. 1. analizējamā reklāmas attēla (sk. attēlu 1. pielikums) tekstuālo daļu „Bite Latvija” veidojusi pareizi, lai reklāma būtu interesanta, efektīva un uzmanību piesaistoša. Pareizu vārdu izvēle šajā reklāmas attēlā spēj noturēt reklāmas uztvērēja uzmanību un novadīt to arī tālāka teksta izlasīšanai. Reklāma veidota atbilstoši tai paredzētai mērķauditorijai, kas ir ļoti svarīgi, lai reklāma tiktu pamanīta.
7. 2. analizējamā reklāmas attēla (sk. attēlu 2. pielikums) tekstuālā daļa veidota viduvēji, jo analīzes laikā tika atrasti vairāki noteikumi, kas pēc teorētiskā pamatojuma netika izpildīti. Līdz ar to, vērtējot tekstuālo daļu, var teikt, ka šī reklāma nav izdevusies. Virsraksts ir uzmanību piesaistošs, taču izklāsta daļa nav tik saistoša un interesanta, tā nespēj noturēt reklāmas uztvērēja uzmanību.
8. Kopumā vērtējot abas reklāmas attēla tekstuālās daļas, var teikt, ka ir lietas, ko pēc teorētiskā pamatojuma „Bite Latvija” dara pareizi, taču ir lietas, kas netiek izpildītas. Būtu jāveic vēl papildus pētījumi citiem reklāmas attēliem, lai rastos daudz skaidrāki secinājumi par to, vai reklāmas ir efektīvas vai nav, kā arī noteikti būtu jāveic patērētāju aptauja. Ar aptaujas palīdzību noskaidrot respondentu domas par „Bite Latvija” reklāmām un to efektivitāti.
…
Akadēmiskajā rakstu darbā ir apskatīta valodas un vārdu nozīme reklāmas nozarē, valodas funkcijas, kā arī minēti vārdi un temati, kuri tiek uzskatīti par efektīviem un uzmanību piesaistošiem. Darbā tiek aplūkota arī reklāmas teksta uzbūve un kā pareizi jāveido reklāmas teksts, lai tas spētu piesaistīt un noturēt reklāmas uztvērēja uzmanību. Tiek veikts arī pētījums, kurā tiek analizētas divas „Bite Latvija” reklāmas attēlu tekstuālās daļas, pamatojoties pēc darbā aprakstītās teorijas un pēc reklāmas attēlu analīzes izdarīti secinājumi
- Reklāmas izplatīšanās veidi Latvijā un to raksturojums
-
Reklāmas teksti "Bite Latvija" 2009.gada drukāto mediju reklāmās
Research Papers16 Marketing, Advertising, Linguistics, Interpreting, Management
- Reklāmas tirgus analīze Latvijā (2001.-2002.g.)
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāmas tirgus analīze Latvijā (2001.-2002.g.)
Research Papers for university19
-
Reklāmas izplatīšanās veidi Latvijā un to raksturojums
Research Papers for university11
-
Latvijas reklāmas un reklāmas tirgus attīstība
Research Papers for university45
-
Interneta reklāmas attīstības tendences Latvijā
Research Papers for university38
Evaluated! -
Reklāmas radošais plāns tipogrāfijai
Research Papers for university22
Evaluated!