Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:180934
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.09.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Reklāmas būtība, vēsture un uzdevums    5
2.  Reklāmas veidi, struktūra un organizēšana    7
2.1.  Reklāmas veidi    8
2.2.  Reklāmas kampaņa    9
2.3.  Mērķa auditorijas izvēle    9
2.4.  Reklāmas budžets    10
2.5.  Mēdiju izvēle    11
2.6.  Reklāmas izveide un pārbaude    12
3.  Reklāma Latvijā    13
3.1.  Reklāmas tirgus attistības dinamika    13
3.2.  Reklāmas tirgus visvairāk reklāmētās organizācijas    18
3.3.  Latvijas Reklāmas asociācija un lielākas reklāmas aģentūras    20
3.4.  Reklāmas regulešanas dokumenti    22
3.5.  Starptautiskais Baltijas reklāmas festivāls Golden Hammer    22
  Secinājumi un priekšlikumi    24
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    26
Extract

1. Reklāmas būtība, vēsture un uzdevums

Ražošanas un sociālo attiecību attistība jau senās civilizācijās rada informācijas paziņošanas nepieciešāmību, kura bija domāta konkrētai cilvēku grupai. Daļa no šī informācijas saturēja stimulēšanas elementu, paziņojumu adresata pārliecināšanu kādu konkrēto darbību veikšanas nepieciešāmību. Tieši tādi paziņojumi saturēja sevī mūsdienīgas reklāmas iezīmes un citus pavirzīšanas līdzekļus. Šo kommunikācijas veidu nosācījums ir protoreklāma [12,8].
Izsaucēju institūts bija viens no senākājiem valsts noteiktiem amatiem. Šīs profesijas mērķis bija katru dienu informēt lielu cilvēku sablīvējumu, kuri tajā laikā faktiski veidoja pilsētas, par kadiem notikumiem valstī. Izsaucēji arī varēja paziņot par tādu nozīmīgu informāciju kā: karavadoņa godināšanu, kārtēju maizes izsniegšanu vai grandiozo cirka izrādi. Vairakos gadījumos zem valsts rīkojumiem slēpās politiskie edikti un atmaskošanas. Šajos sludinājumos nozīmīga informācija cieši saistīta ar reklāmu [11].
Heraldika arī attiecas pie reklāmas - savā veidā dzimtas reklāma. Senā Grieķijā bija tradīcija: ar firmas zīmi (spiedogu) atzīmēt mākslas un podnieku izstrādājumus. Ar laiku cilvēki izplatīja informāciju par amatnieku, un pircēji sāka meklēt preci ar tā spiedoga. Mūsdienās šādā nolūkā izmanto preču zīmes un markas nosaukumus. Ar ražošanas centralizāciju un tirgus attālināšanos spiedoga nozīme arvien pieauga [11].
Pompējas izrakumos arheologi atrada ap 1000 izkārtnes. Viena no tiem norāda: “Garāmgajēj, paej no šejienes līdz divpadsmitam tornim. Tur Siripusam ir vīna pagrabiņš. Ienāc tur. Uz tikšanos”. Romas iedzīvotāji apgleznoja sienas ar sludinājumiem par gladiatoru cīņām, bet feniķieši izkrāsoja klinti pa visu gājiena maršrutu, slavējot savas preces šajās gleznās [11].
15.gs. notika milzīga revolūcija reklāmā. 1450.gadā Gutenbergs izgudroja iespiedmašīnu. Reklāmdevējiem vairs nevajadzēja ar rokām izgatavot savu paziņojumu papildeksemplārus.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register