Šajā zināšanu un globalizācijas laikmetā tikai viena lieta ir pastāvīga – izmaiņas. Šodien elektroniskie sakari ļauj biznesa darījumus veikt vienlaicīgi vairākās pasaules malās tikai ar dažu sekunžu starpību. Ātrums, spēks un straujums ir 21.gadsimta apzīmējumi, kuri nosaka to, ka uzņēmumiem arvien jāmaina skatījums uz inovācijām un to ietekmi uz vērtības radīšanu biznesā un sabiedrībā. Šodienas tirgū inovācijas ir viens no galvenajiem nosacījumiem, kas var pacelt uzņēmumu no aizsācēja līdz pat globālā tirgus pilntiesīgu dalībnieku, turklāt panākot to visai īsā laikā.
Riskēšana ir viens no pirmajiem un galvenajiem soļiem jebkura veida progresā. Tā kā jebkuras inovācijas mērķis ir sasniegt ko jaunu un nebijušu, izmantojot esošās iespējas, šis progress nav iedomājams bez risku klātbūtnes. Inovatīvajā darbībā parasti netiek ņemtas vērā līdzšinējās robežas, tās būtība ir vērtības radīšana. Tādēļ, lai inovāciju process būtu veiksmīgs, tas jāveido strukturizēti. Turklāt, līdz ar idejas radīšanu reālā, tirgū piedāvājamā jauninājumā, tieši riska novērtējums ir tā strukturizētā procesa sastāvdaļa, kas ļauj pieņemt efektīvākus lēmumus un virzīt inovatīvo produkciju tirgū arī nākotnē.
Šajā darbā tiks apskatīti dažāda veida riski un to vadīšanas iespējas, kā arī iespējamie riski inovatīvajā darbībā un risinājumi, kā tos pārvarēt. Lai veiktu šo analīzi, tiks pētīti vairāki literatūras avoti, kuros izvērsta diskusija par šiem jautājumiem.…