Kursa darbā, kura temats ir „Runas aktivizēšana mākslas nodarbībās 5-6 gadus veciem bērniem”, teorētiski un praktiski tika izzināts kā mākslas nodarbībās var aktivizēt runu 5-6 gadus veciem bērniem.
Pētījumā tika apkopoti pedagogu un psihologu viedokļi par runas aktivizēšanu un mākslas nodarbībām.
Pētījuma laikā tika novēroti bērni, analizēti bērnu darbi un pārrunas strādāts ar bērnu darbiem, kurus viņi veica nodarbībās un kopā ar vecākiem mājās.
Empīriskajā pētījumā pakāpeniskā, sistemātiskā darbā apstiprinājās, ka mākslas nodarbības veicina un aktivizē runu, jo bērni emocionālāk un brīvāk stāsta par savu darbu, nekā par attēlu. Pētījumā pierādījās, ka bērni ir zinātkāri, radoši, viņi eksperimentē, sarunājas, spriež un pēta, tāpēc bieži vien aizraujoties ar savu, mākslas nodarbībā paveikto, darbu, nejūt, ka skolotājs strādā pie runas aktivizēšanas.
Arī vecāki atzina, ka ir interesanti strādāt pie mājas darbiem, kuri veicina bērnu stāstītmācīšanu un komunikācijas prasmes.
Secinājumi:
• bērniem ir lielāka koncentrēšanās spēja, ja runas aktivizēšanai izmanto mākslas nodarbībās veiktos darbus;
• bērniem patīk ļauties „fantāzijas lidojumam”
• mākslas nodarbībās veiktie darbi labi palīdz nostiprināt zināšanas par vārdšķirām;
• vecāki ir atsaucīgi mājas darbu sagatavošanā jau pirmsskolā.
…