-
Runas attīstības īpatnības līdz 3 gadu vecumam
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Runa | 5 |
2. | Bērns un valoda | 7 |
3. | Bērna valodas krājuma veidošanās | 9 |
3.1. | No pusotra mēneša līdz 8 mēnešiem | 9 |
3.2. | No 1 gada 3 mēnešiem līdz 1 gadam 8 mēnešiem | 9 |
3.3. | No 1 gada 8 mēnešiem līdz 2 gadiem | 10 |
3.4. | No 2 gadiem 6 mēnešiem līdz 3 gadiem | 10 |
4. | Valodas attīstības traucējumi | 12 |
4.1. | Valodas traucējumu cēloņi | 12 |
4.2. | Valodas traucējumu veidi | 14 |
4.3. | Skaņu izrunas traucējumi | 16 |
Secinājumi | 18 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 20 |
Katrā vecuma grupā attiecīgie audzināšanas uzdevumi konkretizējumi, ievērojot bērna attīstības īpatnības. Tā, piemēram, bērna pirmajā dzīves gadā vecāki vairāk rūpējas par mazuļa bioloģisko vajadzību (barošnu, kopšanu u. c.) apmierināšanu, tomēr jāveic arī noteikti uzdevumi viņa intelekyuālajā attīstībā (bieži jārunā ar bērnu un jāstimulē pieaugušo runas atdarinājumi u. tml.). Tikumiskajā un estētiskajā audzināšanā vecākiem jārūpējas, lai bērns parasti būtu priecīgā noskaņojumā, jāveido viņā pozitīva emocionāla attieksme pret apkārtni, mazais jāmudina uz darbošanos, paužot prieku par viņa darbību.
Tā, laikus kopjot mazā cilvēka nervu sistēmu, sekmējot uztveres domāšanas, gribas attīstību un paradumu veidošanos, vecāki virza bērna psihisko attīstību. Tas ir ļoti svarīgi personības harmoniskajā veodošanā arī vēlākajos periodos – mazbērna vecumā un pirmskolas vecumā.
Mazbērna vecumā svarīgs fiziskās audzināšanas uzdevums ir attīstīt bērna kustības. Intelektuālo audzināšanu var sekmēt, attīstot bērnam iespējami precizāku priekšmetu uztveri, mudinit izteikt pirmos vispārinājumus. Vecākiem jāzina, ka šajā vecuma daudz uzmanības jāveltī valodas attīstīšanai, jo otrajā dzīves gadā, īpaši tā beigās, strauji attīstās bērna aktīvā runa.
Bērna darbība kopā ar pieaugušajiem, viņa saskarsme un tuvība ar ģimenes locekļiem šajā vecumā ir nozīmīgākie psihiskās attīstības nosacījumi. Tas viss ietekmē arī viņa jūtu pasauli. Tuvība ar tēti un māmiņu, ar citiem ģimenes locekļiem attīsta mazā cilvēka tikumiskās jūtas, darbošanās rada prieku, veidojas elementāras estētiskās jūtas, izbrīna vietā stājas elementāra ziņkārība, un bērns sāk uzdot dažādus jautājumus.
Attīstoties bērna valodai, estētiskajā audzināšanā iespējams izmantot vārda mākslu, grāmatu. Mazbērna pirmā grāmata ir no cieta, bieza kartona izgatavota bilžu grāmata. Izmantojot attēlus, pieaugušais var veicināt bērna valodas attīstību – nosaukt atveidotos dzīvniekus vai priekšmetus, nodziedāt kādas dziesmiņas pantu vai pastāstīt īsu pasaciņu.
Pakāpeniski pieag teksta pārsvars. Tam ir gan izziņas raksturs, gan literāra vērtība. Otrajā un trešajā dzīves gadā bērns ne tik vien izrāda, bet arī izsaka savu patiku, prieku par skaistu melodiju, attēlu, dziesmiņu. Īsus dzejolīšus un tautasdziesmiņas mazais apgūst un skaita, dažkārt vēl pat nemācēdams pareizi runāt.…
Runa, bērns un valoda, bērna valodas krājumu veidošanās, valodas attīstības traucējumi, secinājumi, izmantotā literatūra
-
Māmiņas rokasgrāmata (līdz bērniņa gada vecumam)
Research Papers40 Pedagogy, Anatomy, Medicine and Hygiene, Biology
- Runas attīstības īpatnības līdz 3 gadu vecumam
-
SPA - no senatnes līdz mūsdienām
Research Papers15 Tourism, Traveling, Anatomy, Medicine and Hygiene
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Runas attīstības īpatnības līdz 3 gadu vecumam
Research Papers for university13
Evaluated! -
Trauksmes līmeņa un līdzatkarības sakarības 25-45 gadīgām līdzatkarīgām sievietēm
Research Papers for university25
Evaluated! -
Gribas attīstības veicināšana vidējā vecumposmā rotaļu darbībā
Research Papers for university23
-
Darbs fonemātiskās dzirdes attīstībai bērniem ar psihiskās attīstības aizturi
Research Papers for university21
-
Bērni ar garīgās attīstības traucējumiem
Research Papers for university6