Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:597247
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.01.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Runa    5
2.  Bērns un valoda    7
3.  Bērna valodas krājuma veidošanās    9
3.1.  No pusotra mēneša līdz 8 mēnešiem    9
3.2.  No 1 gada 3 mēnešiem līdz 1 gadam 8 mēnešiem    9
3.3.  No 1 gada 8 mēnešiem līdz 2 gadiem    10
3.4.  No 2 gadiem 6 mēnešiem līdz 3 gadiem    10
4.  Valodas attīstības traucējumi    12
4.1.  Valodas traucējumu cēloņi    12
4.2.  Valodas traucējumu veidi    14
4.3.  Skaņu izrunas traucējumi    16
  Secinājumi    18
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    20
Extract

Katrā vecuma grupā attiecīgie audzināšanas uzdevumi konkretizējumi, ievērojot bērna attīstības īpatnības. Tā, piemēram, bērna pirmajā dzīves gadā vecāki vairāk rūpējas par mazuļa bioloģisko vajadzību (barošnu, kopšanu u. c.) apmierināšanu, tomēr jāveic arī noteikti uzdevumi viņa intelekyuālajā attīstībā (bieži jārunā ar bērnu un jāstimulē pieaugušo runas atdarinājumi u. tml.). Tikumiskajā un estētiskajā audzināšanā vecākiem jārūpējas, lai bērns parasti būtu priecīgā noskaņojumā, jāveido viņā pozitīva emocionāla attieksme pret apkārtni, mazais jāmudina uz darbošanos, paužot prieku par viņa darbību.
Tā, laikus kopjot mazā cilvēka nervu sistēmu, sekmējot uztveres domāšanas, gribas attīstību un paradumu veidošanos, vecāki virza bērna psihisko attīstību. Tas ir ļoti svarīgi personības harmoniskajā veodošanā arī vēlākajos periodos – mazbērna vecumā un pirmskolas vecumā.
Mazbērna vecumā svarīgs fiziskās audzināšanas uzdevums ir attīstīt bērna kustības. Intelektuālo audzināšanu var sekmēt, attīstot bērnam iespējami precizāku priekšmetu uztveri, mudinit izteikt pirmos vispārinājumus. Vecākiem jāzina, ka šajā vecuma daudz uzmanības jāveltī valodas attīstīšanai, jo otrajā dzīves gadā, īpaši tā beigās, strauji attīstās bērna aktīvā runa.
Bērna darbība kopā ar pieaugušajiem, viņa saskarsme un tuvība ar ģimenes locekļiem šajā vecumā ir nozīmīgākie psihiskās attīstības nosacījumi. Tas viss ietekmē arī viņa jūtu pasauli. Tuvība ar tēti un māmiņu, ar citiem ģimenes locekļiem attīsta mazā cilvēka tikumiskās jūtas, darbošanās rada prieku, veidojas elementāras estētiskās jūtas, izbrīna vietā stājas elementāra ziņkārība, un bērns sāk uzdot dažādus jautājumus.
Attīstoties bērna valodai, estētiskajā audzināšanā iespējams izmantot vārda mākslu, grāmatu. Mazbērna pirmā grāmata ir no cieta, bieza kartona izgatavota bilžu grāmata. Izmantojot attēlus, pieaugušais var veicināt bērna valodas attīstību – nosaukt atveidotos dzīvniekus vai priekšmetus, nodziedāt kādas dziesmiņas pantu vai pastāstīt īsu pasaciņu.
Pakāpeniski pieag teksta pārsvars. Tam ir gan izziņas raksturs, gan literāra vērtība. Otrajā un trešajā dzīves gadā bērns ne tik vien izrāda, bet arī izsaka savu patiku, prieku par skaistu melodiju, attēlu, dziesmiņu. Īsus dzejolīšus un tautasdziesmiņas mazais apgūst un skaita, dažkārt vēl pat nemācēdams pareizi runāt.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register