Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:856589
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.05.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Sabiedrības un NVO iesaistīšanas būtība    3
  Sabiedrības un NVO iesaistīšanas publiskajā pārvaldē ieguvumi    6
  Laika izvēle sabiedrības iesaistīšanai publiskajā pārvaldē    7
  Mērķgrupu noteikšana sabiedrības un NVO iesaistīšanai publiskajā pārvaldē    8
  Metožu atlase sabiedrības un NVO iesaistīšanai publiskajā pārvaldē    9
  Resursu aprēķini sabiedrības iesaistīšanai publiskajā pārvaldē    14
  Ieinteresēto pušu atbilžu analīze    14
  Atgriezeniskās saites nodrošināšana    15
  Sabiedrības iesaistīšanas novērtējums    16
2.  Interešu grupas un to veidi    17
2.1.  Publiskās pārvaldes un interešu grupu sadarbības iespējas    18
2.2.  NVO līdzdarbība publiskās pārvaldes darbā    21
2.3.  NVO līdzdarbība darba kārtības veidošanas posmā    22
2.4.  Biežāk izmantotās NVO un valsts pārvaldes sadarbības formas    23
2.5.  Finanšu avoti, kas pieejami nevalstiskajām organizācijām    23
2.6.  Ierobežojumi publiskās pārvaldes un interešu grupu mijiedarbībai    24
  Secinājumi    25
  Izmantotā literatūra    26
Extract

Viens no publiskās pārvaldes reformu virzieniem pēdējā desmitgadē gan Rietumvalstīs, gan arī postkomunistiskajās zemēs ir bijusi plašāka iedzīvotāju iesaistīšana pārvaldē. Tās mērķis ir panākt, lai valsts sniegtie pakalpojumi pēc iespējas labāk atbilstu saņēmēju, tas ir, iedzīvotāju vajadzībām. Atbilstību starp valsts realizēto politiku un iedzīvotāju vajadzībām publiskā pārvalde cenšas panākt, iesaistot sabiedrību politikas izstrādē, publisko pakalpojumu sniegšanā un izvērtēšanā.
Arī pati sabiedrība kļūst arvien izglītotāka un prasīgāka un meklē veidus, kā aizstāvēt savas intereses un kontrolēt to ievērošanu. Sabiedrībai savu interešu aizstāvībai ir svarīgi izmantot dažādus kanālus – gan likumdevējvaru, gan izpildvaru, gan tiesu sistēmu. Publiskā pārvalde kā izpildvaras daļa sabiedrībai ir svarīga tāpēc, ka pārvaldei ir izšķiroša loma politikas izstrādē un īstenošanā [1.-217.]
Viena no Valsts kancelejas prioritātēm jau vairāku gadu garumā ir sabiedrībai pieejamās informācijas kvalitātes uzlabošana un sabiedrības iesaistes nodrošināšana. Arvien lielāku vērību valsts pārvaldes darbinieki velta konsultācijām ar sabiedrību un reālai sabiedrības līdzdalībai lēmumu pieņemšanas un jaunu tiesību aktu sagatavošanas procesā. Līdz ar pilsoniskās sabiedrības aktivitāti un līdzatbildību pieaug nevalstisko organizāciju darba efektivitāte, aktivitāte un atbildība, palielinās nevalstisko organizāciju līdzdalība lēmumprojektu apspriešanas procesā. Valsts kanceleja ir nodrošinājusi ne tikai iespēju nevalstisko organizāciju pārstāvim piedalīties Valsts sekretāru sanāksmes darbā, bet arī nevalstiskajām organizācijām izteikt iebildumus par jebkuru pieteiktā tiesību akta projektu jebkurā dokumenta izskatīšanas posmā. Centrālās valsts pārvaldes institūcijas – ministrijas – sistemātiski strādā, lai ikvienam iedzīvotājam būtu iespēja saņemt informāciju. Šobrīd vispilnīgākā informācija ir atrodama ministriju mājas lapās internetā. Arī Ministru kabineta mājas lapa sniedz visu informāciju par Ministru kabinetā iesniegtajiem un pieņemtajiem dokumentiem jau no dokumenta sagatavošanas pirmsākumiem.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register