Tomēr, ja sabiedrību uzrunā kā “savējo” jeb lietojot sarunvalodas stilu, to paspilgtinot ar dažādiem epitetiem vai spilgtiem salīdzinājumiem, tad prese un tajā rakstītais iegūst pavisam citu nokrāsu un saturu. Tas kļūst ne tikai uztveramāks, bet arī saistošāks lasītājam.
Arī vēsturiskais aspekts ir ļoti svarīgs, jo katrā aplūkotajā laika posmā presei bija sava vieta sabiedrībā. Kopš tehnoloģijas attīstās, prese kā drukātais medijs vairs neieņem tik svarīgu vietu lasītāju ikdienā kā tas bijis iepriekš. Lai arī 7.Saeimas vēlēšanu laikā novērojami saturīgi un ne tik uzkrītoši virsraksti, saturu tas tomēr nemaina. Tomēr šībrīža situācija pieprasa, ka preses izdevumos ir ne tikai spilgti virsraksti , bet arī saistoši attēli un dažādu notikumu atspoguļojumi.
Reklāmās izmantotie saukļi stipri neatšķīrās, tomēr atšķirības varēja manīt. 7.Saeimas vēlēšanu laikā politiķi izvēlējās sevi presē reklamēt ļoti spoži jeb ar lielformāta afišām. Valodas ziņā, 12.Saeimas vēlēšanās reklāmās izmantotie teksti bija īsi un konkrēti , vairumā gadījumu – saukļi. Tomēr 7.Saeimas vēlēšanu reklāmās tika izmantoti ne tikai saukļi , bet arī dažādi solījumi un aicinājumi kādēļ būtu jāatdod sava balss konkrētās partijas labā.
…