Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
8,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:333527
 
Evaluation:
Published: 19.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 28 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Motivācija    8
1.1.  Sasniegumu motivācija    8
1.2.  Motivācijas attīstības dinamika    14
1.2.1.  Zīdaiņa vecums    14
1.2.2.  Agra bērnība    15
1.2.3.  Pirmskolas vecums    17
1.2.4.  Jaunākais skolas vecums    18
1.2.5.  Vidējais skolas vecums    19
1.2.6.  Vecākais skolas vecums    21
2.  Trauksme    23
2.1.  Trauksmes koncepcija    23
2.2.  Trauksme un bailes    24
2.3.  Trauksmes veidi un kategorijas    25
2.4.  Trauksmes attīstības dinamika    28
2.4.1.  Trauksmes īpašības skolas un pusaudžu vecumā    28
2.4.2.  Trauksme dažādos vecuma periodos    31
3.  Trauksmes un motivācijas mijiedarbība    32
4.  Secinājumi    36
5.  Pētījums    38
5.1.  Pētījuma, hipotēze, mērķi, dizains    38
5.2.  Metožu apraksts    38
5.2.1.  T.Ellersa motivācijas diagnostika    38
5.2.2.  Č.Spilbergera – J.Hanina trauksmes skala    40
5.2.3.  Statisko metožu apraksts    41
5.3.  Izlases apraksts    43
5.4.  Pētījuma norise    43
5.5.  Datu matemātiskā analīze    44
5.6.  Interpretācija    53
5.7.  Secinājumi    54
  Izmantotā literatūra    55
  Pielikumi    57
Extract

Ievads

Kursa darba tēma ir „Sasniegumu motivācijas un trauksmes mijiedarbība”. Kas ir aktuāla tēma visu indivīdu ikdienā, jo motivācija ir tas, kas liek mums darīt jebkuru darbību, savukārt trauksmes var to iespaidot. Bez motivācijas mēs nedarītu neko, sākot ar visparastākajām darbībām un beidzot ar izglītību, ģimeni un darbu. Savukārt ja nebūtu trauksmes, tad nebūtu arī motivācijas, jo ja mūs nekas nesatrauktu, tad mums nebūtu motivācijas neko darīt. Mana darba pirmā daļa ir veltīta motivācijas un trauksmes koncepcijai.
„Motīvs ir iekšējs, rosinošs faktors vai apstāklis, pamudinošs iemesls, kas izraisa noteiktu personības rīcību, būdams pamatā darbībai, rīcībai, kura vērsta uz noteikta mērķa sasniegšanu (V. Praude, J. Beļčikovs, 2001).
Motivācija – motīvu kopums, kas rosina un pamato skolēnu darbību, rīcību, uzvedību, attieksmes, vajadzības, intereses. Motivācija veidojas dažādu faktoru ietekmē: audzināšanas, skolotāju, klasesbiedru un vienaudžu attieksmes, sekmju, mācību procesa un paša darbības rezultātā.
Motivēšana ir dinamisks process, kurš, lietojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē darbinieku un organizācijas mērķu sasniegšanu (V. Praude, J. Beļčikovs, 2001).
Motīvi + motivācija = personības attīstības virzītāji. Rezultātā konstatējami un iespējami sasniegumi personības attīstībā.
Brīva personība ir mērķis, izvēle un atbildība.
Motivāciju veido visa cilvēka nozīmju sistēma, īpašības, raksturojumi, kurus cilvēks atzīst un uzskata par saviem, kas veido viņa personisko jēgu.
Ņemot vērā to, kurš motīvu kopums dominē katra personības attīstībā, nosacīti var izdalīt šādus motivācijas tipus:
 labklājības motivācija;
 prestiža motivācija;
 sasniegumu motivācija;
 dominēšanas motivācija.”
( Projekts, Jelgava 2006 – 2007)
Cilvēka motivācija sāk veidoties jau no dzimšanas brīža, tāpēc kursa darbā apskatīts motivācijas veidošanās dažādās vecuma grupās. Skolas vecums ir aktīvākais motivācijas veidošanās periods, kad nostabilizējas motivācijas sistēma, un izveidojas cilvēka vajadzību sistēma.

Trauksme ir emocionāla diskomforta pārdzīvojums, kas saistīts ar neveiksmes gaidām, ar tuvojošos briesmu nojautu. Trauksme tiek skaidrota gan kā emocionāls stāvoklis , gan kā personības īpatnība. Palielināta trauksme tiešā veidā ir saistīta ar baiļu pārdzīvojumu. Šo izjūtu mijiedarbībā bailes var uzskatīt par plašāku jēdzienu, bet trauksmi – par baiļu reakcijas fenomenu. (http://www.reikinet.lv/home/menu_90/topic_109/story_242/page_0)
Trauksme ir ļoti svarīgs emocionāls stāvoklis, cilvēka psihē. Trauksme var izsaukt dažādas psihiskas slimības, depresiju , neirozi u.c., tāpēc cilvēkiem ikdienā jābūt rūpīgiem pret savu emocionālo stāvokli, un jāspēj tik galā ar trauksmainām situācijām. Trauksme ietekmē jebkuru indivīda darbību, tāpat arī motivāciju. Tāpēc teorētiskās daļas trešā daļa ir veltīta trauksmes un motivācijas mijiedarbībai.
Trauksmi un motivāciju ir apskatījuši daudzi autori. Motivāciju ir pētījuši tādi autori , kā V.Makdugals, G.Murejs, D.Maklelands , P.M. Jakobsons , G.Olports, T.Ellers u.c. autori. Par trauksmi ir rakstījuši tādi autori, kā L.I.Božoviča, S.Kerkegors, A.M.Prihožans, Š.spilbergers, J.Hanins u.c.
Mana darba otrajā daļā ir veikts pētījums. Balstoties uz teoriju tika izvirzīta hipotēze, ka „sasniegumu motivācija mijiedarbojas ar trauksmi”. Pētījuma mērķis bija izpētīt, vai trauksme mijiedarbojas ar motivāciju. Lai sasniegtu mērķi tika
6. iepazīties ar teoriju;
7. piemeklēt pētījuma metodes;
8. aptaujāt 30 respondentus;
9. veikt statiskos aprēķinus testu rezultātiem;
10. aprēķinu analīze.
Šī pētījuma ietvaros veica izvēlēta respondentu grupa, kādas augstskolas 1.kursa studenti, kuri aizpildīja testus.
Pētījuma ietvaros tika lietotas divas metodes, sasniegumu motivācijas ,un izvairīšanās no neveiksmēm tests, kura autors ir T.Ellers, un trauksmes pētīšanai tika izvēlēts Č.Spīlbergera un J.Hanina reaktīvās un personīgas trauksmes skalas. Rezultātu aprēķināšanā tika izmantotas statiskās metodes, un datu aprēķināšanā programma SPSS Statistic.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1128096
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register