Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Saskarsme ar dabu - viens no attīstības faktoriem izziņas sfērā 5-6 gadus veciem bērniem

     

    Research Papers26 Pedagogy

5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:307532
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.10.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Bērna izziņas sfēras attīstība dažādu psihologu skatījumā   
2.  Dabas loma izziņas sfēras attīstībā   
3.  Bērna saskarsme ar dabu   
4.  Bērna izziņas darbības veicināšanas iespējas   
Extract

Secinājumi.
1. Iepazīstināšana ar dabas vidi sekmē bērna izziņas darbību.
2. Daba rosina bērna izziņas sfēras attīstību, un savukārt rodas bērniem pozitīva attieksme pret dabu.
3. Var secināt, primārās bērnu izziņas darbību attīstošais faktors, kas reizē iespaido gan viņa emocionālo, gan intelektuālo attīstīšanu ir tuvākā apkārtne, vide kurā viņš mīt, daba.
4. Var secināt, ka iepazīstināšana ar tuvāko apkārtni ir kvalitatīva tikai tad, ja tiek izmantota daudzveidīga un radoša pieeja darba formu izvēlē un organizācijā.
Mūsdienās neviens vairs nešaubās, ka daba ir jāsargā. Dabai ir tiesības pastāvēt ne tikai tāpēc, ka tā nes labumu cilvēkam, bet pirmkārt, tāpēc, ka tā eksistē. Tādu mūsdienīgu pieeju ekoloģisko problēmu risināšanai, kad uzmanības centrā atrodas nevis cilvēks, bet ekoloģiskā lietderība, sauc par ekocentrisku. Kaut gan egocentrisko pieeju atbalsta arvien vairāk pedagogu, dabas pētnieku, zinātnieku, dabas aizsardzības darbinieku, lielākā daļa iedzīvotāju joprojām dabu uzskata par savu vajadzību apmierināšanas avotu. Cilvēku zināšanas par ekoloģiju vēl nav tādā līmenī, lai cilvēki varētu optimāli sadarboties ar augiem, dzīvniekiem un citiem dabas objektiem. Šādu attieksmi pret dabu sauc par objekta pragmātisku. Ekoloģiskās audzināšanas galvenais uzdevums ir panākt, lai cilvēks dabas objektus uztver kā subjektus un viņa attieksme pret dabu būtu nepragmātiska. Tā kā cilvēka attieksme pret dabu sāk veidoties jau agrā vecumā, kad bērnā veidojas izpratne par labo un ļauno, skaisto un neglīto, pedagogam ir vecami divi uzdevumi:
1. izglītojošais – sniegt bērniem zināšanu pamatus par ekoloģiju
2. audzinošais – izveidot bērniem attieksmi pret dabu
Attieksme pret dabu veidojas no attieksmes pret katru konkrētu dabas objektu: pret ainavām, ekosistēmām, dzīvām būtnēm.

Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1362421
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register