Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:422498
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Vadības stilu raksturojums    6
1.1.  Autoritārais vadības stils    6
1.2.  Demokrātiskais vadības stils    6
1.3.  Liberālais vadības stils    6
2.  Jauniešu vecumposma attīstības raksturojums    8
3.  Skolotāju vadības stili pedagoģiskajā saskarsmē    10
3.1.  Autoritārā audzināšana    10
3.1.1.  Pedagoģiskā takta trūkums, prasību uzstādīšana    11
3.1.2.  Nevienlīdzība, netaisnīgums    12
3.1.3.  Kultūrvides un subkultūras atšķirības    13
3.2.  Demokrātiskā audzināšana    14
3.3.  Liberālā audzināšana    15
  Secinājumi    16
  Izmantotā literatūra    17
Extract

Šī tēma – pedagoģijas vadības stili saskarsmē ar jauniešiem tika izvēlēta pēc sarunas ar kādu no vidusskolas skolotājiem. Un kā šis skolotājs izteicās, tad viņu – skolotāju praksē novērots, ka dažādas nesaskaņas un konflikti skolotāju – skolēnu attiecībās rodas tieši skolotāju vadības stilu dēļ.
Manuprāt, tēma ir ļoti aktuāla, jo pēc Ausmas Šponas: „ Lielākais vairums skolotāju veidojušies par profesionāliem pedagogiem autoritārā sabiedriskā iekārtā, kurā skolēns viennozīmīgi bija administratīvi pakļauts skolotājam. Tagad, veidojoties demokrātiskai sabiedrībai, skolotājs un skolēns veido līdztiesīgu sabiedrības partneru pozīciju.” [1;7] Un mūsdienās, šī tēma ir ļoti aktuāla, jo šāda pārkārtošanās skolotājiem nav vienkārša un tamdēļ rodas savstarpējās nesaskaņas un konflikti skolotāju – skolēnu saskarsmē. Tāpēc es izvēlējos šādu kursa darba tēmu.
Kursa darba bibliogrāfija tika veidota saskaņā ar pētījuma mērķi, tātad – ar pedagoģijas vadības stilu un saskarsmes teorijām. Izmantotie grāmatu termini – teorijas par saskarsmes konfliktiem, biheiviorisma teorija, skolotāju kļūdas, skolotāju darbība, mācīšanās vide, individuālās atšķirības, sodi u.c. (Geidžs, 1998). Skolu vēsturiskā veidošanās, vērtīborientācija, sociālā vienlīdzība, pašdisciplīna un autoritārais, demokrātiskais un liberālais skolotāju vadības stils (Balsons, 1992). Jauniešu vecumposma attiecību sarežģījumi ar skolotājiem, skolotāja „ideālais” tēls (Kons, 1985). Apskatītas arī teorijas – skolotāja taktiskums, nevienlīdzīga izturēšanās (Students, 19..), humāna, demokrātiska audzināšana, skola kā atbildīgākā audzināšanas iestāde, humāns, demokrātisks audzināšanas stils (Špona, 2001). Skolotāju saskarsmes stili, konflikti skolotājam starp skolnieku (Ильин, 2004). Šajā darbā izmantoju arī attīstības teorijas - Ēriks Ēriksons (Ā. Karpova, 1998) un grāmatas par vecumposmu psiholoģisko attīstību (G. Svence, 1999), (I. Puškarevs, A. Golubeva, 1999). Jauniešu konkrētā personiskā izpratne, vērtības, vērtīborientācija, humānistiskā psiholoģija, abpusējas tiesības (A.Šteinberga, 1999) un attieksmes (I. Beļickis, 2000). …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register