Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:966678
 
Evaluation:
Published: 26.01.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Saskarsme – raksturojums    4
  Saskarsmes būtība    5
  Saskarsmes funkcijas    7
  Saskarsmes veidi    8
  Saskarsmes struktūra    9
  Cilvēka vajadzības un saskarsme    10
  Izmantotā literatūra un avoti    11
Extract

CILVĒKA VAJADZĪBAS UN SASKARSME

Starp daudzajām cilvēka vajadzību klasifikācijām pasaulē vispazīstamākā ir ASV psihologa A. Maslou 1943. gadā izstrādātā cilvēka vajadzību hierarhijas teorija. Gan vīriešiem, gan sievietēm, saskaņā ar šo teoriju, ir vienas un tās pašas fundamentālās vajadzības, kuras neapmierinot cilvēki nespēj pilnvērtīgi dzīvot. Pie cilvēku bāziskajām vajadzībām pieder fizioloģiskās (ēst, dzert, apģērbties, fiziski attīstīties, relaksēties) vajadzības un drošības (dzīvības, veselības, fizioloģisko vajadzību apmierināšanas garantiju) vajadzības. Šo vajadzību apmierināšana nodrošina cilvēka kā bioloģiskas būtnes eksistenci. Hierarhijā augstākas ir cilvēka sociālās vajadzības — vajadzības pēc draudzības, mīlestības un stāvokļa sabiedrībā; vēl augstākas — vērtējuma vajadzības — vajadzības pēc pašcieņas, goda, atzinības, prestiža; vēl augstākas — izziņas vajadzības — vajadzības pēc informācijas par sevi, dabu, citiem cilvēkiem un sabiedrību; vēl augstākas — estētiskās vajadzības — vajadzības pēc skaistuma un sakārtotības dabā un sabiedrībā. Pašas augstākās hierarhijā ir pašrealizācijas vajadzības — vajadzības pēc pašizpausmes, savas personības pozitīvā potenciāla realizācijas, jaunrades.
Visas šīs vajadzības parādās cilvēku saskarsmē un atstāj iespaidu uz kontaktu norisi. Neapmierinātās vajadzības ir spēcīgākais cilvēku uzvedības motīvs. Starp visiem citiem cilvēka uzvedības veidiem neapmierinātās vajadzības iespaido arī cilvēku komunikatīvo uzvedību, tiecas apmierināties ar cilvēcisko kontaktu palīdzību. Daudzmaz apmierināta zemāka hierarhijas līmeņa vajadzība pārstāj būt par motīvu un paver ceļu augstāka līmeņa vajadzību kā cilvēka rīcības motīvu izpausmēm. …

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register