Īstermiņa pasākumi
1) valsts un pašvaldību iestādēs un organizācijās ir iespējams plānot dažādus darba laikus – tāpēc atkritumu izvedēji un remontdarbu veicēji varētu strādāt ārpus sastrēgumstundu laika;
2) pašreiz Rīgā nebūtu pareizi ieviest jebkādu maksu par iebraukšanu centrā, līdz nav nodrošināta bezmaksas alternatīva šo centru apbraukt. Taču efektīvs risinājums būtu maksas palielināšana par stāvēšanu centra zonā, kad tiks izveidotas park&ride sttāvietas;
3) veidojot jaunus sabiedriskus objektus par obligātu nosacījumam jābūt pietiekošas ietilpības autostāvvietu izveide projektējamā objekta robežas, lai tas neradītu papildus slodzi pilsētas stāvvietām. Būtiski ir jebkura objekta projektēšanas stadijā veikt transporta satiksmes plūsmu analīzi. Ši analīze būtu jāveic objekta attīstītājam, pārliecinot, ka būtiskas negatīvas ietekmes uz satiksmi nebūs un, ja būs, tad jāpiedāvā risinājumi.
4) atjaunot neatļauti novietoto automašīnu evakuāciju, kā arī aizliegt mācību automašīnu braukšanu sastrēgumu stundu laikā centrā;
5) būtisku ietekmi uz sastrēgumu veidošanos dod preču un pakalpojumu piegāde, kuru būtu jāpieļauj tikai ārpus darba laika. Tas ir tikai uzņēmumu darba plānošanas jautājums. Arī korporatīvo biznesšatlu ieviešana atslogotu satiksmi.
6) sastrēgumu cēlonis bieži vien ir satiksmes negadījumi. Jāmeklē risinājumi, kā šos negadījumus novērst maksimāli īsā laikā. Vajadzētu īstenot auto foto fiksāciju un ieviest noteiktu iekšējo standartu ceļu policijas darbā, kas paredzētu 10-15 minūšu reakcijas laiku un ātru avārijas vietas atbrīvošanu.
7) Vajadzētu ieviest arī informatīvos tablo uz lielākajām Rīgas ielām ar informāciju, kas rādītu brīvu vietu skaitu stāvvietās.
8) Jāievieš divu stundu braukšanas biļetes ieviešana, kas izmaksātu tik pat, cik vienreizējā biļete, taču būtiski samazinātu izmaksas sabiedriskā transporta izmantotājiem.
Vidēja termiņa pasākumi
1) satiksmes sastrēgumu mazināšana nav panākama, koncentrējot uzmanību uz satiksmes dalībnieku pārvietošanās ierobežošanu (kā, piemēram, pāra/nepāra sistēma). Jāpiedāvā iespēja izvēlēties, kas tiktu nodrošināts ar ērtu un kvalitatīvu sabiedrisko transportu, tādējādi būtu jāinvestē sabiedriskā transporta attīstībā ar papildus dotācijām no pilsētas budžeta un ir nepieciešams mērens braukšanas tarifa paaugstinājums 0,40Ls (skat. pielikumu Nr.4.). Plānojot maršrutus, jānodrošina satiksme uz jebkuru jaunu apdzīvotu vietu un jāņem vērā tā tiešu sasaisti starp dzīvojamo rajonu un tam skolām, kurās iet rajona bērni. Jūtamus rezultātus nedos sabiedriskā transporta ietilpības palielināšana, jo, lai cilvēks pārsēstos no automobiļa sabiedriskajā transportā, ir svarīgs tā ērtums un ātrums, nevis ietilpība. Visveiksmīgākie sabiedriskā transporta projekti pasaulē ir tieši mazas ietilpības bieži kursējoši transporta līdzekļi ar komfortu, kas pielīdzināms autotransportam.
Ilgtermiņa pasākumi
1) velo (perspektīvos velomaršrutus Rīgā skat. pielikumu Nr.5.) un ūdenstransporta attīstība (pa Rīgas kanālu), ieguldot līdzekļus gan infrastruktūrā, gan piesaistot iedzīvotāju interesi pārvietoties pār Daugavu ar tarifu politiku.
2) Dzelzceļa integrēšana kopējā sabiedriskā transporta tīklā tā. Būtiski arī jāpalielina vilcienu kustības intensitāte un kvalitāte.
…