IEVADS
Satiksmes intensitāte – transportlīdzekļu skaits, kas izbrauc caur ceļa brīvtelpas šķērsgriezumu laika vienībā. Uzsākot jaunu autoceļu būvniecību vai vecā ceļa rekonstrukciju ir nepieciešams zināt cik liela būs satiksmes intensitāte. Tas ir vajadzīgs, lai noteiktu kāds būs ceļa normālprofils, lai ceļam būtu pietiekoši liela caurlaidspēja. Ir dažāda veida formulas satiksmes intensitātes aprēķināšanai un ierīces, kas intensitāti var uzskaitīt automātiski.
Latvijā pēdējos piecpadsmit gados ir ļoti strauji palielinājies transportlīdzekļu skaits un pieaugusi satiksmes intensitāte. Pieaugot satiksmes intensitātei ceļš tiek pārslogots un ceļa segums ir pasliktinājies tādēļ daudzi Latvijas autoceļi neatbilst autotransporta prasībām. Latvijas autoceļi galvenokārt ir tik sliktā stāvoklī, jo deviņdesmitajos gados nebija pietiekoša autoceļu finansēšana, nevarēja uzturēt autoceļus tādā līmenī kādā pieauga satiksmes intensitāte.
1. SATIKSMES INTENSITĀTE UN CEĻA CAURLAIDĪBAS SPĒJA
1.1. TRANSPORTA PLŪSMAS VEIDOŠANĀS UZ AUTOCEĻIEM
Autoceļš un uz tā notiekošā automobiļu plūsmas kustība rada sarežģītu nejaušu notiku¬mu kompozīciju, kas mainās gan laikā, gan telpā. Iepriekš nenosakāmi ceļa garumā mainās ceļa elementi, kā ari visi automobiļu kustību raksturojošie kritēriji. Tas ir saistīts ar dažādām reljefa formu kombinācijām, patstāvīgām nejaušām klimata apstākļu izmaiņām, cilvēka līdzdalību transporta procesā, iepriekš nenosakāmu automobiļu plūsmu savienošanās uz ce¬ļiem. Visu minētie faktori ir saistīti ar transporta plūsmu veidošanos. Savstarpēji ie¬darbojoties šiem faktoriem, mainās transporta plūsmas raksturs: intensitāte, sastāvs un kus¬tības ātrums, paātrinājums, trajektorija u.c.
…