Galvenais pakalpojumu mārketinga uzdevums ir pierādīt klientam, ka uzņēmuma piedāvātais pakalpojums ir drošs un uzticams, ka tas spēs apmierināt viņa vēlmes, atrisināt viņa problēmas. Varētu teikt, ka pakalpojumu mārketingā svarīgākais ir informēt potenciālos klientus par pakalpojuma esamību un nodibināt ilgtermiņa attiecības, kas balstītas uz savstarpēju sapratni un izdevīgumu.
Referāta pētījuma objekts SIA “Marno S” ir reāli eksistējošs uzņēmums Latvijā, kurš dibināts 2000.gadā. Uzņēmuma darbība ir komplekss pakalpojumu piedāvājums patērētājiem ar automašīnu – automobiļu tehniskā apkope un remonts, automobiļu detaļu un piederumu mazumtirdzniecība, automobiļu mazgāšana un salonu tīrīšana, restorāns, kafejnīca, frizētava un solārijs.
Referāta mērķis ir analizēt SIA “Marno S” pakalpojumu piedāvājumu un virzīšanas tirgū pasākumus.
Lai realizētu darba mērķi tiek noteikti šādi darba uzdevumi:
1.Raksturot un analizēt SIA “Marno S” pakalpojumu piedāvājumu;
2.Analizēt uzņēmuma pakalpojumu virzīšanas tirgū pasākumus.
3.Dot secinājumus un izvirzīt priekšlikumus par uzņēmuma pakalpojumu virzīšanas tirgū pasākumu pilnveidošanu.
Referāta sagatavošanā tiek izmantoti uzņēmuma ārējās un iekšējās lietošanas informācija – gada pārskati, mājas lapa Internetā, pakalpojumu statistika, klientu aptauju pētījumi u.c. nepublicētā informācija.
SIA “Marno S” (tālāk tekstā – EUROSTOP) nozīmīga loma ir pakalpojumam, ko firma piedāvā patērētājiem. Būtībā uzņēmums ir tīrais pakalpojumu sniedzējs, un pēc klasifikācijas tas nodarbojas ar t.s. tīro servisu. Pie tā pieskaitāmi auto mazgāšana un tīrīšana, auto apkope, matu griešana un veidošana, ēdināšana utt.
Papildus pakalpojumu sniegšanai uzņēmumā var iegādāties t.s. impulspreces, kuras cilvēks pērk bez jebkādas meklēšanas un iepriekšēja nodoma (dažādi sīkumi kafejnīcā, auto aksesuāri auto veikalā). Papildus auto veikalā patērētājs var iegādāties komplektējošos izstrādājumus (riepas, diski) un palīgmateriālus (eļļa, dzesēšanas šķidrums), kas nepieciešami, veicot auto remontu vai apkopi.
Kopumā vērtējot uzņēmuma produktu, redzams, ka tas nav uzskatāms par pirmās nepieciešamības preci, tomēr zināma (un arvien lielāka) cilvēku daļa vairs nevar iztikt bez sakoptas ārienes, maltītes, kuras pagatavošana prasītu vairākas stundas, un tīras un tehniskā kārtībā savestas automašīnas.
Kopumā uzņēmumā produkts sniedz patēriņa efektu, tā kvalitātes līmenis vērtējams kā augsts, un cerams, ka nākotnē būs zināma EUROSTOP marka kā apliecinājums pakalpojumu augstajai kvalitātei (protams, tas būs iespējams, tikai izveidojot apkopes staciju tīklu visā pilsētā).…