Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:558497
 
Evaluation:
Published: 18.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 50 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.nodaļa.  SIA “ULE” uzņēmuma raksturojums    7
2.nodaļa.  Organizācijas iekšējā vide    9
2.1  Uzņēmuma mērķi un stratēģija    9
2.2  Struktūra    11
2.3  Darbinieki    16
2.3.1  Cilvēks, tā vieta uzņēmumā    16
2.3.2  Personāla saimniecība, politika un stratēģija    18
2.4  Darba kultūra    21
2.5  Tehnoloģijas    22
3.nodaļa.  Organizācijas ārējā vide    24
3.1  Tieši ietekmējošā ārējā vide    24
3.1.1  Pircējs jeb patērētājs    24
3.1.2  Konkurenti    28
3.1.3  Prese    29
3.1.4  Pārējie    29
3.2  Netieši ietekmējošā vide    31
3.2.1  Demogrāfiskie rādītāji    31
3.2.2  Valsts ekonomiskais stāvoklis, politika    32
3.2.3  Pārējie    33
4.nodaļa.  Vides ietekmes analīze    35
4.1  SWOT    35
4.2  Darbības iekšējā vidē    38
4.2.1  Kadru mainības analīze38    38
4.2.2  Kadru mainības izmaksas    38
4.2.3  Uzlabojumu iespējas    39
4.2.4  Kadru mainības modelis    45
4.2.5  Mūsdienu tendences motivēšanas jomā    46
4.3  Darbības ārējā vidē    48
4.3.1  Konkurētspējas analīze    48
4.3.2  ES ietekme    55
  Secinājumi un priekšlikumi    58
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    63
  Galvojums    66
Extract

darba tēma ir „SIA “ULE” darbības analīze – iekšējā un ārējā vide”. Tā ir saistīta ar konkrētā uzņēmuma iekšējās un ārējās vides analīzi, lai izceltu vājos un stipros punktus, kas īpaši svarīgi uzņēmuma specifiskajā darbības nozarē pie lielā konkurentu skaita. Galvenais pētījums saistīts ar to, kā uzlabot vides ietekmi, lai stimulētu uzņēmuma attīstību un aizvien lielākas tirgus nišas iekarošanu.
Bakalaura darbs sastāv no četrām pamata nodaļām, kas sīkāk dalītas divos apakšlīmeņos. Pirmajā nodaļā ietverta īsa un konkrēta informācija par pašu uzņēmumu, tā nozari un tirgus nišu. Otrā un trešā nodaļas ietver iekšējās un ārējās vides bāzes pētījumu, kur par pamatu ņemts teorētiskais materiāls, uz kā bāzes analizēts praktiskais. Ceturtā nodaļa ietver sevī darba autores veikto pētījumu un analīzi par konkrētām vides problēmām – iekšējā vidē tā pamatā būs kadru mainības problēma, kas īpaši saasinājusies un prasa kardinālu risinājumu, bet ārējā vidē pamatā tā būs konkurentu apzināšana un efektīvākas cīņas metodes, kā arī visai spēcīgā ES ietekme.
Darba izstrādē tiek izmantotas ekonomiskās, statistiskās un grafiskās analīzes metodes, , balstoties uz ko noslēgumā tiek izdarīti secinājumi un ierosinājumi.
Bakalaura darba izstrādāšanai autore izmantojis pētnieciskos darbus par vadības teoriju, menedžmentu, psiholoģiju, periodiku, kā arī Interneta materiālus , uzņēmuma un hipermārketa “ULE” iekšējos materiālus, kā arī analizējusi uzņēmuma iekšienē veiktos pētījumus un aptaujas.
Ikkatru uzņēmumu mūsu tirgus ekonomikas laikā vairāk vai mazāk iespaido gan globāla mēroga problēmas, piemēram, starpvalstu konflikti, nesaskaņas, valūtas kursa svārstības, notikumi Valsts iekšienē – nodokļu izmaiņās un iedzīvotāju skaita svārstības, gan arī tik ikdienišķas un pašsaprotamas lietas kā uzņēmumā nodarbināto strādnieku profesionalitāte, izejmateriālu, preču un pakalpojumu kvalitāte. Lai arī “biznesa vide Latvijā kļuvusi daudz sakārtotāka un stabilāka, taču būtiskas biznesa un ekonomikas attīstības problēmas Valstī rada vēl nesakārtotā uzņēmējdarbības likumdošana, informācijas, vadītāju izglītības trūkums un salīdzinoši nelielie finansu līdzekļi, kurus apgroza uzņēmumi” [16;8] – tā ir mūsu Valsts specifika.
Tas viss kopumā veido uzņēmumu un tā vidi, no kuras ir atkarīga ne tikai firmas eksistence, bet arī preču un pakalpojumu noiets, peļņa un nākotnes perspektīvas. “Mārketinga vide ir organizācijas darbību ietekmējošs labvēlīgo un nelabvēlīgo faktoru kopums, kuri izraisa nepieciešamību tos izmantot vai pārvarēt, lai īstenotu mārketinga mērķus” [18;58]. Vienkāršākiem vārdiem runājot uzņēmums šajā situācijā ir kā dzīvs, funkcionējošs organisms, kuru iespaido gan apkārtējie notikumi, apstākļi, situācijas, gan arī dzīvības procesi iekšienē.
No vides uztveres un piemērošanās spējām konkrētai situācijai jeb apstākļiem būs atkarīga organizācijas darbības efektivitāte, kas ir pamatā visam. Tātad menedžeru informētības un izglītības līmenim jābūt atbilstošam, lai orientētos gan politikā, gan Valsts ekonomiskajā sistēmā, lai pieņemtu atbilstošus un efektīvus lēmumus, kā arī jāprot vadīt uzņēmums “no iekšienes” - nepieciešamas atbilstošas vadības zinības, psiholoģijas prasmes u.c. Šai mirklī arī gribētos uzsvērt vides apzināšanas nepieciešamību un aktualitāti jebkura uzņēmuma darbībā – tā ir neatņemama sastāvdaļa, lai funkcionētu un izdzīvotu – kā skābeklis cilvēkam. Tomēr vēl aizvien vides apzināšana un pareiza analīze sagādā problēmas daudziem uzņēmumiem, kas nespēj sekmīgi konkurēt un ieņemt savu vietu kopējā tirgū.
Darbs tirdzniecības sfērā nozīmē nepārtrauktu slodzi – darbs ar klientiem, kas nāk no visdažādākajiem sociālajiem slāņiem, - attiecīgi ar savām vēlmēm, uzskatiem, reizēm pat problēmām, tai pat laikā ilgas darba stundas bieži maiņās, liela finansiāla un materiāla atbildība. Nav brīnums, ka pie šādiem nosacījumiem kadru mainība uzņēmumos ir ļoti liela, līdz ar to uzņēmumiem ir ļoti grūti nodrošināt pircējus ar kvalitatīvu un labi apmācītu darbaspēku. Tāpat arī izmaksas, kas saistītas ar apmācību ir visai ievērojamas, līdz ar to ikkatrs uzņēmums un arī hipermārketes “ULE” tai skaitā cenšas maksimāli uzlabot darbinieku darba apstākļus, motivāciju, lai samazinātu mainības koeficentu. Līdz ar to izzināt faktorus, kas palielina jeb samazina darbinieku mainību ir viens no veikalu galvenajiem uzdevumiem – organizēt personāla vadības funkcijas tā, lai maksimāli piesaistītu un saglabātu labu un vērtīgu darbinieku ir viena no svarīgākajām vadošo menedžeru funkcijām.
Analizējot iepriekš minēto, nonākam pie secinājuma, ka vide ir viens no tiem faktoriem, kas visspēcīgāk ietekmē uzņēmumu un tā dzīvotspēju, kā arī attīstību spēcīgas konkurences apstākļos.
Bakalaura darba pirmā nodaļa ir teorētisks uzņēmuma “ULE” apraksts, ieskats tā darbības nozarē’, kā arī esošās tirgus nišas apzināšana. Tā paredzēta, lai dotu ieskatu par uzņēmuma apjomiem un tā nozari, kas tiks analizēta darba tālākajā gaitā. Otrā un trešā nodaļas sīki analizē iekšējo un ārējo vidi, tās ietekmes faktorus T/u “ULE” darbībā. Šeit darba autore balstījusies uz teorētisko bāzi, kam par pamatu kalpojuši Praudes, Beļčikova, Foranda un daudzu citu pazīstamu autoru darbi, un modelējusi to piesaistot esošajai situācijai un esošajām problēmām. Ceturtā nodaļa ir autores praktiskais pētījums un analīze, kurā, ņemot par pamatu otro un trešo nodaļu, kā arī veikto SWOT analīzi, tiek runāts par stiprākajām un vājākajām uzņēmuma vides problēmām. Kā globālākā pašlaik ir kadru mainība, kas prasa milzīgus finansu un darba resursus katru gadu, līdz ar ko darba autore piedāvā risinājumus un iespējas, kā maksimāli novērst šo problēmu un tuvāko gadu laikā uzlabot mainības rādītājus. Ārējās vides būtiskākais elements, kuram nepieciešams pievērst uzmanību, ir konkurenti, kas ir ārkārtīgi daudz un ļoti spēcīgi, kā arī ES ietekme un šīs ietekmes maksimāla izmantošana sev izdevīgākā gaismā, lai gūtu papildus klientus un palielinātu tirgus nišu. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register