Research Papers
Humanities
Sociology
Sieviete žurnāla "Zeltene" reklāmās laika periodā no 1934...-
Sieviete žurnāla "Zeltene" reklāmās laika periodā no 1934.-1940.gadam
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Saīsinājumu saraksts | 2 | |
Ievads | 4 | |
1. | Reklāma - masu komunikācijas sastāvdaļa, principi un procesi | 4 |
1.1. | Reklāmas attīstības tendences pasaulē - 20.-30. gadi | |
1.2. | Reklāmas attīstības nosacījumi un tendences Latvijā 30.-40.gadi | |
2. | Sieviešu sociālais statuss Latvijā | |
3. | Reklāmas tēla konstruēšana,stereotipizācija un to iespējamie iemesli | |
3.1. | Sieviete-māte, ģimenes cilvēks | |
3.3. | Sieviete – modes un skaistuma etalons | |
3.4. | Reklāmdevēju sievietes tēla konsrtuēšana | |
4. | Sievietes - reklāmas tēla konstruēšana un stereotipizācija politisko pārmaiņu iespaidā | |
4.1. | Politiskā vara-nacionālisma paudēja | |
4.2. | Žurnāls – stereotipo tēlu nostiprinātājs, uzturētājs auditorijā | |
Nobeigums |
Reklāma kā komunikācijas veids sabiedrībā joprojām ir jaunu atklājumu un dažādu problemātiku petīšanas lauks. Sevišķi aktuāli - reklāma kā komunikācijas veids - šobrīd ir Latvijā, kur reklāmas vēsturiskā attīstība tika bremzēta dažādu sociālo un politisko notikumu iespaidā.
Latvijas pirmās neatkarības periodā reklāma stabili un neatlaidīgi ieņēma nozimīgu lomu sabiedrības dzīvē, neatpaliekot no pasaules attīstības straujajiem tempiem.
Autora pētāmais objekts: ir sievietes tēls un tā izmantojums dažādu sadzīves pakalpojumu un preču reklāmās žurnālā “Zeltene”. Kādus sievietes tēlus konstruē reklāmdevēji, kādi ir šie sieviešu tipi. Kam un ar kādu satura kontekstu reklāmdevēji ir atspoguļojuši šo sievietes tēlu, kā tie tika pasniegti vizuāli.
Problēmas nostādne: sodiāli politisko notikumu ietekmes uz sievietes tēla atspoguļojumu ; kopsakarības starp reklāmas uzdevumu un atspoguļojumu žurnālā “Zeltene”.
Zinātniski teorētiskā pozīcija: pamatmetodes – kvalitatīvi aprakstošā metode; pazīmju kopuma aplūkošana un analīze; empīriski analītiskā metode.
Tēmas un komunikācijas problēma: sievietes sociāli politiskais statuss Latvijā. Vispārējie ētiskie principi sabiedrībā. Žurnāla “Zeltene” redakcijas nostādnes sievietes tēla atspoguļojumā un tā veidošanā, redakcijas un sociāli politiskās situācijas kopsakarības.
Kopsakarības starp reklāmdevējiem, žurnāla redakciju un reklāmas uzdevumu žurnālā. Reklāmas tēlu, tekstu iespējamā ietekme uz potenciālo auditoriju.
Pamathipotēze – sievietes tēls reklāmās spigti atspoguļo vēsturiskā laika posma(1934.g-1940.g) izteikti nacionālās izpausmes. Palīghipotēze- nacionālisma tendences sabiedrībā veido ne tikai reklāmas tēls, bet arī reklāmdevēji un politiskā situācija Latvijā.
Darba mērķis: noskaidrot reklāmas funkcijas masu komunikācijas izdevumos, un konkrēti žurnālā “Zeltene”. Izanalizēt žurnāla uzdevumu, kas adresēts sieviešu auditorijai, vadoties pēc žurnāla tipa. Žurnāla “Zeltene” izdevumu analīze.
Pētnieciskā darba rezultāts – pierādījums, par vēsturisko notikumu ietekmi, un atspoguļojumu preses izdevumā un reklāmas tēla attīstībā. Darba mērķis - mēģināt noskaidrot auditorijas ietekmējamību no žurnālā atveidotajiem tēliem, ņemot vērā reklāmdevēju un pasaules reklāmas attīstības vēsturiskos aspektus.…
Anotācija. Erdmane I. “Sieviete – žurnāla “Zeltene” reklāmās laika periodā 1934. – 1940.g”.LU Sociālo zinātņu fak. Komunikāciju studiju nodaļa, 2002.gads.1-28 lpp. Sievietes tēla atspoguļojums žurnāla “Zeltene” reklāmās. Reklāmdevēju un redakcijas sievietes tēla konstruēšana pastāvošās K.Ulmaņa ideoloģijas un režīma iespaidā. Reklāmas tēla atspoguļojuma noteicošo faktoru – sievietes sociālais statuss sabiedrībā, politiskā ideoloģija un tai pakļautā sabiedrība – ietekmes uz reklāmas attistību Latvijā. Noskaidrots, ka pastāvoša ideoloģija ietekmēja žurnāla vizuālo noformējumu un saturu. Izteikti nacionālās izpausmes žurnāla noformējumā. Sievietes lomu sabiedrībā reducēja caur dažādu produktu sludinājumu un pakalpojumu reklāmām.
- Laikmeta elpa žurnālā "Amatnieks" 1939.-1940.gadā
- Sieviete žurnāla "Zeltene" reklāmās laika periodā no 1934.-1940.gadam
- Žurnāla "Atpūta" (1924.-1940.) analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Latvijas neveiksmīgā alianšu politika starpkaru periodā
Research Papers for university15
-
Dzimumu stereotipi reklāmās: LLU studentu attieksme
Research Papers for university26
Evaluated! -
„Mikrofona aptauja” kā simbols Latvijas trešās atmodas laikā
Research Papers for university17
Evaluated! -
Krievijas ekonomika šodien un tuvākā laikā
Research Papers for university3
-
Antīkā perioda estētika
Research Papers for university8