Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:892329
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Sirreālisma attīstība    4
  Sirreālisms literatūrā    4
  Sirreālisms kino    5
  Sirreālisms mākslā    5
  Sirreālists Salvadors Dalī (1904-1989)    7
  Dalī ceļš uz sirreālismu    7
  Pirmā saskarsme ar sirreālismu    8
  Dalī apsēstība    8
  Dalī vīzijas    9
  Reliģiskie motīvi Dalī daiļradē    10
  Politiskie motīvi Dalī daiļradē    10
  Dalī daiļrades daudzpusība    10
  Izmatotā literatūra    13
  Pielikums    14
Extract

Sirreālisms (no fr. Surréalisme –pāri reālitātei stāvošs, pārreāls)1 sākotnēji parādījās glezniecībā, tā iezīmes ir vērojamas jau holandiešu mākslinieku Hieronīma Bosa (1450-1516) (sk. Pielikums 1) un Pītera Brēgela Vecākā (1525-1569) darbos, kaut gan īsto uzplaukumu tas pieredzēja tikai 20.gs., kad tas parādījās ne vien glezniecībā, bet arī kino, literatūrā un tēlniecībā. Kā jēdziens „sirreālisms” pirmo reizi parādījās Gijoma Apolimēra lugu „Parāde” un „Tirēsija krūtis” apakšvirsrakstos – „Sirreālistiska drāma”2.
Sirreālisms vistiešāk ir ietekmējies no primitīvās mākslas, kā pašizpausmes formas, kuru neietekmē prāts, no viduslaiku kultūras, kurā lielāka nozīme bija garīgajam, nevis fiziskajam, no alķīmijas, no vācu romantisma, kas pievēršas indivīda gara dzīvei un intuvitīvisma filozofijai, no Hēgeļa un marksisma dialektiskām un, protams, no psihoanalīzes, konkrētāk no Zigmunda Freida atzinumiem par zemapziņas nozīmi cilvēka rakstura izpratnē.3
Sirreālisms literatūrā
20.gs. 20-tajos gados sirreālisms literatūrā parādās lielā mērā ietekmējoties no dadaisma, jo sirreālisma literatūras attīstībā bija tieši no dadaistiem pārņemtā "automātiskajā rakstīšanas metode", kuras mērķis bija atainot uz papīra cilvēka gara plūdumu bez saprāta ietekmes, morāliem vai estētiskiem apsvērumiem, nozīmīgākā atšķirība no dadaisma bija sirreālisma nepārtrauktā interese par cilvēka zemapziņu, it sevišķi par sapņiem. Par sirreālisma pamatlicējiem tiek uzskatīti franču rakstnieki Pols Eliārs, Luijs Aragons, Frans Kafka un Andrē Bretons, Parīzes dadaistu grupas vadītājs, kurš 1924.gadā publicēja darbu „Sirreālisma manifests”, kuru rakstot autors izstrādāja automātiskās rakstīšanas metodi, kā arī daudzi citi nozīmīgi sirreālisti, kuri sākotnēji ir bijuši dadaisti.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register