Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:581447
 
Evaluation:
Published: 29.08.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Pirmais praktiskais darbs    3
  Sistēmas un sistēmpieeja    3
2.  Otrais praktiskais darbs    7
  Sistēmu vadība    7
3.  Praktiskais darbs    11
  Dažādas pieejas sistēmiskai domāšanai    11
4.  Ceturtais praktiskais darbs    15
  Informācija    15
5.  Piektais praktiskais darbs    18
  Sistēmas pieeja organizācijas vadībā (pārvaldē)    18
6.  Bibliogrāfiskais saraksts    22
  Papildinājums    23
  Papildinājums pirmajam praktiskajam darbam Sistēmas un sistēmpieeja    23
  Papildinājums otrajam praktiskajam darbam    25
  Sistēmu vadība    25
  Papildinājums trešajam praktiskajam darbam    25
  Papildinājums ceturtajam praktiskajam darbam    26
Extract

Sistēmas un sistēmpieeja

1. Dodiet sistēmas definīciju (vēlams atšķirīgu no lekcijas dotās), un ilustrējiet šo definīciju ar 5 konkrētu sistēmu, piemēram, darbnīcas, bankas, skolas un tml., piemēriem no savas ikdienas dzīves, dodot īsu saturīgu katra piemēra aprakstu.
Sistēma – tā ir kādu objektu daudzums, objektiem ir savas īpašības un tie savā starpā saistīti ar attieksmēm. Viss tās objektu daudzums darbojas kāda vienota mērķa izpildīšanai.
1.sistēma – poligrāfijas firma. Objekti – cilvēki, kuriem ir īpašības – konkrētas zināšanas poligrāfijas jomā. Šie cilvēki savā starpā saistīti ar attieksmēm: viens prot taisīt zīmogus, otrs – noformēt blankas u.t.t. Viens izpilda vienu daļu no pasūtījuma, otrs- citu u.t.t. Viens bez otrā nevar izpildīt mērķi. Šie cilvēki darbojas viena mērķa izpildīšanai – labi un ātri izdarīt pasūtīto.
2.sistēma – šūšanas fabrika. Objekti – cilvēki, kuriem ir šūšanas izglītība un prasme šūt. Cilvēki savā starpā cieši saistīti – viens izpilda vienu operāciju, otrs – otru u.t.t. Objekti darbojas viena mērķa izpildīšanai – pēc iespējas ātrāk un kvalitatīvāk sašūt kādu apģērbu partiju ( pasūtījumu).
3.sistēma – pasniedzēju kolektīvs skolā. Objekti – pasniedzēji. Pasniedzējiem ir zināšanas, kuras viņi izmanto lai apmācītu skolēnus, raksturs. Starp pasniedzējiem ir attieksmes – viņiem jāvienojas kādu priekšmetu pasniedz viens un kādā apjomā, kādu – cits u.t.t. lai izpildītu mērķi. Sistēma darbojas lai pēc iespējas vairāk un labāk apmācītu skolēnus.
4.sistēma – namu pārvalde. Objekti – cilvēki, kuriem ir noteiktas zināšanas (īpašības). Šie cilvēki savā starpā saistīti ar attieksmēm – viens izpilda vienu funkciju, otrs – otru u.t.t. Objekti darbojas vienā mērķa izpildīšanai – kontrolēt īrnieku maksājuma procesu, sekot kādā stāvoklī ir ēkas u.t.t.
5.sistēma – poliklīnika. Objekti – ārsti, kuri prot ārstēt cilvēkus (īpašības). Ārsti ārstē cilvēkus atbilstoši savai specialitātei – zobu ārsts ārstē zobus, terapeits – visu organismu kopumā u.t.t. Ārsti ir saistīti savā starpā – kādu sarežģītu slimību viens ārsts nevar izārstēt bez otrā palīdzības. Ārsti darbojas viena mērķa izpildīšanai – pēc iespējas ātrāk noteikt slimību un izārstēt cilvēku.
2. Identificējiet galvenos parametrus vienai no 1. Punkta aprakstītajām sistēmām, uzzīmējiet tās blokdiagrammu un izskaidrojiet to.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register