Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:951887
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.01.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Pirmais praktiskais darbs    3
  Sistēmas un sistēmpieeja    3
  Otrais praktiskais darbs    7
  Trešais praktiskais darbs    11
  Dažādas pieejas sistēmiskai domāšanai    11
  Ceturtais praktiskais darbs    14
  Informācija    14
  Piektais praktiskais darbs    17
  Sistēmapieeja organizācijas vadībā (pārvaldē)    17
  Konceptualizācijas fāze    18
  Analīzes fāze    19
  Mērījumu fāze    19
  Datorizācijas fāze    20
  Bibliogrāfiskais saraksts    21
Extract

Sistēmas un sistēmpieeja

Dodiet sistēmas definīciju (vēlams atšķirīgu no lekcijās dotās) un ilustrējiet šo definīciju ar 5 konkrētu sistēmu, piemēram, darbnīcas, bankas, skolas un tml., piemēriem no savas ikdienas dzīves, dodot īsu saturīgu katra piemēra

Sistēma ir objektu vai elementu kopums ar noteiktām īpašībām, kuri saistīti savā starpā ar attieksmēm. Objekti var būt gan vienkārši, gan salikti. Ja objekts ir sarežģīts, tad šādu objektu sauc par apakšsistēmu. Viss objektu kopums darbojas vienota mērķa izpildīšanai.

Banka. Objekti – grāmatveži, kasieri, apsardzes darbinieki, inkasatori, datori utt. Katram no objektiem ir atšķirīgas funkcijas. Objekti savā starpā ir saistīti ar attieksmēm – cilvēki savā starpā ir cieši saistīti – viens izpilda vienu operāciju, cits – otru. Sistēmas mērķis – kvalitatīvu finansiālo pakalpojumu sniegšana.
Mēbeļu fabrika. Objekti – cilvēki ar galdnieka izglītību, modelētāji un tml. Cilvēki savā starpā cieši saistīti – viens izpilda vienu operāciju, otrs – otru. Objekti darbojas viena mērķa izpildīšanai – pēc iespējas ātrāk, lētāk un kvalitatīvāk radīt jaunu produktu.
Pasniedzēju kolektīvs . Objekti – pasniedzēji. Pasniedzēji ir saliktas sistēmas. Katram pasniedzējam piemīt noteiktas īpašības – raksturs, matu krāsa, dzimums, utt. Starp pasniedzējiem ir attieksmes – tiem jāvienojas par mācību vielu, jāsaskaņo savas stundas. Sistēmas mērķis ir pēc iespējas labākas izglītības sniegšana.
Telefona aparāts. Objekti - atmiņa, ciparnīca, zvans u.t.t. Objektiem ir savas īpašības – katrai ierīcei ir sava iekšējā struktūra, savi darba principi, savas funkcijas, piemēram, signālu dekodēšana, signālu transformēšana. Visi šīs sistēmas objekti savā starpā saistīti ar attieksmēm: viena ierīce saņem kā ieeju otrās ierīces izeju, piemēram, dekodēto signālu. Viss šis objektu daudzums darbojas kāda vienota mērķa izpildīšanai: pārraidīt/saņemt informāciju no telefonu centrāles.
Dators. Objekti – mātes plate, cietasi disks, diskešu iekārta, klaviatūra, monitors, pele, skaņas karte, CD-ROM utt. Objektiem ir savas īpašības – katrs objekts fiziski un funkcionāli ir cits, tas atšķiras no jebkura cita objekta, izpilda savu funkciju. Šie objekti savā starpā saistīti ar attieksmēm: viena ierīce palīdz ievadīt informāciju, otrā nolasa informāciju, trešā nodarbojas ar aprēķiniem u.t.t. Pats par sevi objekts māk izpildīt tikai daļu no prasītām funkcijām un tikai kopumā šie objekti darbojas vienotā mērķa izpildīšanai - cilvēka darba atvieglošanai. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register