Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:207739
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.02.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 30 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Skolas un ģimenes audzināšanas problēmas vēsturiskajā skatījumā    4
1.1.  Audzināšanas problēmas Latviešu pedagogu un psihologu skatījumā    4
1.2.  Audzināšanas problēmas ārzemju pedagogu un psihologu skatījumā    6
2.  Jaunākā skolas vecuma bērnu fizioloģiskās un psiholoģiskās īpatnības    8
3.  Audzināšanas formas un metodes sākumskolā    10
4.  Audzinātājs kā skolas un ģimenes organizētājs    14
5.  Pētījums par skolas un ģimenes sadarbības iespējām sākumskolā    17
6.  Secinājumi    23
7.  Izmantotā literatūta    24
8.  Pielikumi    25
Extract

Mūsdienu audzināšanas galvenais mērķis ir garīgi bagātas, fiziski attīstītas, kulturālas, brīvas, bet atbildīgas personības veidošana.
Tiek izvirzīti uzdevumi sekmēt tādas personības veidošanos, kas ir morāli pilnvērtīga, iniciatīvas un radošas domas bagāta, kas grib un prot iesaistīties tautas garīgajā un materiālajā dzīvē.
Tādēļ jaunatnes audzinātājus arvien vairāk nodarbina audzināšanas problēmas. Šīs problēmas ir pastāvējušas visos laikmetos un visās ekonomiskajās formācijās, to maiņu periodos un attīstībās.
Mūsu gadsimtā cilvēkus ir ietekmējušas ārkārtīgi daudzšķautnainas un sarežģītas parādības ( revolūcijas, kari u.c. ).
Audzināšanas procesā kā ģimenei un skolai, tā arī sabiedrībai ir jāveic mērķtiecīgs audzināšanas darbs.
Jaunās paaudzes audzināšanā nekas nevar aizstāt vecākus. Gan spēju attīstīšanā, pozitīvu rakstura iezīmju veidošanā, gan tikumisko jūtu audzināšanā, rakstura un pareizu saskarsmes iemaņu izkopšanā, ievirze vispirms tiek dota ģimenē.
Ģimene ir tā vieta, kur bērns var iegūt ticību ( es esmu kaut kas īpašs, neatkārtojams, vērtīgs jau tikai ar to vien, ka esmu ) un arī piederības izjūtu ( šeit es esmu savējais, šeit es esmu vajadzīgs ) [ 21 ].
Tādēļ arī mūsdienās skolā aktuāls uzdevums ir radīt piemērotus apstākļus un iespējas katra personības attīstīšanai. Šī attīstība vienmēr norit klases audzinātāja un ģimenes sadarbībā.
Pašreizējā situācijā ir vērojams, ka klases audzinātāja un vecāku saskarsme ir neregulāra, kas neļauj pietiekoši iepazīt audzēkņa vecākus, izpētīt ģimenes apstākļus. Arī vecākiem trūkst zināšanu pedagoģijā un psiholoģijā, līdz ar to audzināšanas problēmu risināšanā.
Tāpēc jāatrisina problēma:
1)Kā aktivizēt skolas un vecāku sadarbību.
2)Kādām jābūt šīs sadarbības metodēm, formām un līdzekļiem, lai šī sadarbība nestu iespējami labākus rezultātus.
Strādājot ar bērniem, īpaši ārpusstundu darbā, redzms, cik svarīgi bērnam ir atrast iespēju sevi apliecināt un justies vajadzīgam. M. Balsons balstās uz A. Adlera atziņām, ka bērnam ir svarīgi `` būt daļai no kaut kā, būt kādā veselumā integrētam elementam, būt pieņemtam savā ģimenē, skolā sabiedrībā`` …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1133696
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register