-
Skolas un ģimenes sadarbība
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Skolas un ģimenes sadarbības jēdziena skaidrojums | 5 |
2. | Skolas un ģimenes sadarbības formas | 7 |
2.1. | Skolas un ģimenes sadarbības formu sistēma | 7 |
2.2. | Skolas un ģimenes sadarbības formu saturs | 9 |
2.2.1. | Individuālās sadarbības formas | 10 |
2.2.2. | Grupālās sadarbības formas | 16 |
2.2.3. | Frontālās sadarbības formas | 19 |
3. | Pamatprincipi veiksmīgai skolas un ģimenes sadarbībai | 25 |
3.1. | Skolas un ģimenes sadarbības pamatprincipi | 25 |
3.2. | Klases audzinātāja un ģimenes sadarbības principi | 27 |
3.3. | Skolotāja un ģimenes sadarbības pamatprincipi | 28 |
4. | Vecāku loma ģimenē | 31 |
Nobeigums | 34 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 35 |
Veiksmīga skolēna personības attīstība lielā mērā atkarīga ne tikai no vecāku darba mājās un augsti kvalificētu pedagogu darba izglītības iestādē, bet arī no abu pušu (skolas un ģimenes) sadarbības, spēku apvienošanas kopīgā mērķa labā – vispusīgi attīstīta, laimīga, sabiedrībai noderīga cilvēka izveidošana.
Ļubkina V. Un Grudule A. atzīst, ka bērna pirmā skola ir ģimene. Skolai svarīgi turpināt ģimenē iesākto bērna personības veidošanas procesu, nevis lauzt tur izveidojušos, sabiedrībā pieņemtajām uzvedības normām neatbilstošo stereotipu. Audzināšanai ģimenē un skolā jābūt saskaņotai [11 – 27].
Mūsdienās tēma ‘Skolas un ģimenes sadarbība’’ kļūst aizvien aktuālāka, jo nekad agrāk nav pievērsta tik liela uzmanība skolas un ģimenes sadarbības pozitīvajai ietekmei uz mācību procesu, skolēna personības attīstību un visa atbildība par produktīvu pedagoģisko procesu vairs negulstas tikai uz pedagogu pleciem.
Pētnieciskajā darbā izmantotas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas: Plotnieks I., Baldiņš A., Raževa A., Pisarenko V., Pisarenko J., Пинт А. u.c.
Pētījuma priekšmets – skolas un ģimenes sadarbības formas.
Pētījuma objekts – pedagoģiskais process.
Pētījuma metodes – darbs ar literatūru: literatūras izpēte, analīze, salīdzināšana, sistematizēšana.
Pētījuma mērķis – skolas un ģimenes sadarbības formu izpēte.
Uzdevumi:
1.Izpētīt pedagoģiska un psiholoģiska rakstura literatūru par pētāmo problēmu.
2.Analizēt skolas un ģimenes sadarbības formas.
Kursa darbs sastāv no satura, ievada, 4 nodaļām, 8 apakšnodaļām, nobeiguma, literatūras un grāmatu saraksta.
1. nodaļa - aplūkotas vairākas sadarbības jēdzienu skaidrojumu interpretācijas. Noteikts atšķirīgais un kopīgais dažādajām definīcijām.
2. nodaļa – skolas un ģimenes dažādo sadarbības formu izklāsts, to klasifikācijas vizuāls attēlojums.
2.1. nodaļa – aplūkotas un salīdzinātas divas dažādas skolas un ģimenes sadarbības formu klasifikācijas veidi. Vizuāli sistēmu attēli.
2.2. nodaļa – skolas un ģimenes sadarbības formu satura skaidrojums, to klasifikācija problēmgrupās.
2.2.1. nodaļa – aplūkoti individuālo sadarbības formu veidi no praktiskā un teorētiskā viedokļa, priekšlikumi to veiksmīgai pielietošanai. Individuālo pārrunu norises shēma.
2.2.2. nodaļa – grupālo sadarbības formu veidu apskats, ieteikumi to veiksmīgai realizācijai. Vecāku sapulces norises shēma.
2.2.3. nodaļa – frontālo sadarbības formu veidu izklāsts, priekšlikumi to veiksmīgai izmantošanai. Pieredze par frontālajām sadarbības formām.
3. nodaļa – veiksmīgas skolas un ģimenes sadarbības pamatprincipu izklāsts, analīze. Pieredze par pamatprincipu pielietošanu praksē.
3.1. nodaļa – veiksmīgas skolas un ģimenes sadarbības pamatprincipu apskats. Skolas un ģimenes sadarbības norises vizuāls attēls.
3.2. nodaļa – veiksmīgas klases audzinātāja un ģimenes sadarbības pamatprincipu izklāsts. Pieredze par to ievērošanu sadarbības procesā.
3.3. nodaļa – veiksmīgas skolotāja un ģimenes sadarbības pamatprincipu apskats, kas skolotājam jāievēro gan pret sevi, gan pret saviem sadarbības partneriem.
4. nodaļa – vispusīgi attīstītas personības izveidošanas priekšnosacījumu izklāsts. Biežāk pielietojamo pedagoģiskās iedarbības līdzekļu ietekme uz topošo personību.…
Kursadarbā aplūkotie jautājumi: Ievads 1.Skolas un ģimenes sadarbības jēdziena skaidrojums 5 2.Skolas un ģimenes sadarbības formas 2.1.Skolas un ģimenes sadarbības formu sistēma 7 2.2.Skolas un ģimenes sadarbības formu saturs 2.2.1.Individuālās sadarbības formas 2.2.2.Grupālās sadarbības formas 2.2.3.Frontālās sadarbības formas 3.Pamatprincipi veiksmīgai skolas un ģimenes sadarbībai 3.1.Skolas un ģimenes sadarbības pamatprincipi 3.2.Klases audzinātāja un ģimenes sadarbības principi 3.3.Skolotāja un ģimenes sadarbības pamatprincipi 4.Vecāku loma ģimenē Nobeigums Izmantoto avotu un literatūras saraksts
- Ģimenes un skolas sadarbība personības socializācijas procesā
- Skolas mācību vides ietekme uz bērna personības attīstību sākumskolā
- Skolas un ģimenes sadarbība
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Ģimenes un skolas sadarbība personības socializācijas procesā
Research Papers for university5
-
Skolas mācību vides ietekme uz bērna personības attīstību sākumskolā
Research Papers for university34
Evaluated! -
Izglītības iestādes sadarbība ar ģimeni
Research Papers for university44
Evaluated! -
Skolas un ģimenes sadarbība
Research Papers for university25
Evaluated! -
Skolas un ģimenes sadarbības iespējas speciālajā skolā
Research Papers for university7