Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:755230
 
Evaluation:
Published: 15.04.2020.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Literatūras apraksts    5
1.1.  Jauniešu nodarbinātības socioloģija    5
1.2.  Pētījumi par jauniešu nodarbinātību    5
1.3.  Skolēnu izglītošana par darba likumdošanu    6
1.4.  Darba likumdošana    7
1.4.1.  Darba likums    7
1.4.2.  Ministru kabineta noteikumi – nr. 206    7
1.4.3.  Ministru kabineta noteikumi – nr. 10    8
2.  Darbā izmantotās metodes    9
2.1.  Anketēšana    9
2.2.  Intervija    9
3.  Pētījuma analīze    10
3.1.  Jauniešu darba atrašanas iespējas    10
3.2.  Darba likumdošanas ievērošana    11
3.2.1.  Darba līgums    11
3.2.2.  Darba drošības instruktāža    13
3.2.3.  Darba samaksa    14
3.3.  Darbi, kuros aizliegts nodarbināt pusaudžus    15
3.4.  Darba laiks 16 3.4.1. Darba pārtraukumi    17
4.  Priekšlikumi problēmas risināšanai    18
  Secinājumi    20
  Literatūras saraksts    21
  Pielikums    22
Extract

Secinājumi
Sabiedriskā realitātē, kurā mēs dzīvojam, ir sarežģīti strukturēta. Tajā darbojas indivīdu un dažādu cilvēku intereses un vēlmes. Šim darbam atvēlētais apjoms noteica aplūkojamo jautājumu izklāsta raksturu. Jauniešu nodarbinātība ir plašs klāsts ko var pētīt un pētīt, mūsu mērķis ir izpildīts un arī uz pētāmo jautājumu, atbildi esam saņēmuši. Bijām pārsteigti, ka Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas skolēniem, vairākumā, nebija grūtības ar darba meklējumiem. Anketas 2. jautājumā tika uzdots vai ir grūtības sameklēt sev darbu, un par izbrīnu lielākā daļa atbildēja ka nē. Mūsu tēmas izvēle, protams, bija arī subjektīva, pakļauta pieņemamajai izklāsta loģikai. Jācer, ka jau tuvākajā laikā tiks publicēti latviešu autoru darbi par vairākām nozīmīgām socioloģijas teorētiskām problēmām, bet jo īpaši – par nodarbinātību, metodiku un tehniku. Pētījuma hipotēze: Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas skolēni vasaras nodarbinātības laikā neievēro darba likumdošanu, apstiprinājās. 159 respondenti no 279, kuri bija atraduši darbu - 26% nebija noslēguši darba līgumu, 46% skolēnu strādāja ilgāk par noteikto darba laiku,
Darba mērķis ir sasniegts un izpildīti visi darba uzdevumi.
Jāsecina:
1. Skolēniem ir nepietiekamas zināšanas par darba likumdošanu. 59% respondentu nezināja kādus darbus likumīgi drīkst veikt viņu vecumā. 79% respondentu nezināja savas tiesības, ja ir noticis nelaimes gadījums darbā. Par to liecināja arī anketa pirms audzināšanas stundas. Sociālo zinību mācību stundās skolēni nepietiekami apgūst jautājumus par darba likumdošanu.
2. Nodarbinātības laikā skolēni bieži pārkāpj darba likumdošanu. 27% skolēnu nav noslēguši darba līgumu pirms darba uzsākšanas,
3. Daļai skolēnu ir vieglprātīga attieksme pret darba likumdošanu, 16% respondentu nav izlasījuši darba līgumu.
4. Darba devēji ir dažādi – ir tādi, kuri ievēro Darba likuma noteikumus, bet ir arī darba devēji, kuri neņem vērā Darba likumu, un nodarbina jauniešus nelikumīgi – neizsniedz darba līgumu, neiepazīst ar darba instruktāžu.…

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register