Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:971924
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.10.2003.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
Extract

Šodien sociālais darbs ir vēl tikai attīstības līmenī, tāpēc arī studiju programma vēl tiek pilnveidota un patlaban tajā ir dažādi trūkumi un nepilnības, kas traucē sociālajam darbiniekam iegūt tik lielu profesionalitāti, kāda būtu nepieciešama. Pirmais trūkums ir valodu neprasme. Kā rakstīts “Attīstības” izdotajā grāmatā: ”Gandrīz visos ziņojumos minēts, ka sabiedriskās iestādēs ar minoritātēm strādājušie sociālie darbinieki nav pietiekami kvalificēti. Sociālie darbinieki uzsver valodu barjeru kā galveno grūtību iemeslu darbā ar etniskajām minoritātēm” .
Dažos gadījumos teikts, ka sociālie darbinieki nav pietiekami apmācīti sadarbībai ar tulkiem. Uzskata, ka vienmēr jābūt pieejamiem tulkiem un ka sociālā darba apmācības laikā vajadzētu spēcināt sociālo darbinieku spējas strādāt kopā ar tulkiem. Taču sociālā darba izglītībā jāietver valodu apmācība. Tāpat kā dažādās citās studiju programmās ir attiecīga profesionālās valodas apmācība, kas orientēta tieši uz nākošo profesiju, piemēram, ekonomikas, uzņēmējdarbības profesionālā svešvaloda, tāpat arī sociālajiem darbiniekiem vajadzētu apmācīt tieši sociālā darbinieka specialitātei atbilstošu svešvalodu visā studiju garumā.
Daudz tiek mācīts par to, kā palīdzēt klientam, kas, protams, ir galvenais, jo sociālais darbs nenoliedzami ir orientēts uz to, lai palīdzētu klientam socializēties, taču nav nekādas informācijas, nekādas apmācības, kā sociālie darbinieki varētu palīdzēt paši sev. Mēs piedāvājam integrēt sociālā darba programmā lekcijas par to, kā norobežoties no klientu problēmām, lai pabeidzot studijas, mēs būtu gatavi saskarties ar šīm lietām. Nevar būt runa par iespēju profesionāli strādāt un palīdzēt klientam, ja pats sociālais darbinieks psiholoģiski nav tam sagatavots un nespēj pats ar sevi tikt galā.
Lai gan mūsu, t. i., sociālo darbinieku, studiju programma tiek veidota pēc iespējas vairāk uz studentu izpratni, tomēr teorija un prakse nav sadalīta vienādās attiecībās, ar to mēs gribam teikt, ka teorija ir vairāk kā prakse.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register