Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:142370
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.08.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Apkopojot minēto var teikt, ka Somijas skolām ir dota liela autonomija, tām ir tiesības veidot savus stundu sarakstus, kombinēt dažādus alternatīvus apmācības veidus. Pedagogu brīvība ļauj viņiem ieviest inovācijas, darboties radoši, kā rezultātā šādos apstākļos brīvāki jūtas gan skolotāji, gan skolēni, bērnu un pieaugušo starpā veidojot brīvas un draudzīgas attiecības, kas sekmē mācību procesu.
Kāda loma šajā sistēmā ir izglītības ministrijai? Tās filozofija ir uzticēties profesionāļiem, skolēnu vecākiem un vietējām kopienām, kas sadarbojoties realizē izvēlēto politiku. Mācību programmas izstrāde vispārizglītojošās skolās parasti ir daļa no valsts stratēģijas un tās izstrāde un īstenošana ir balstīta uz ilgtermiņa mērķiem un visaptverošu plānošanu, bieži vien arī vairāk kā vienā ministrijā. Mācību programmas ir īstenojamas lokāli, paļaujoties uz skolotāju prasmēm, kā arī sniedzot pētniecisku atbalstu un novērtējumu. Savukārt Attīstības plāns sniedz drošību par izglītību, mūžizglītību, savstarpēju saikni starp izglītību un nodarbinātību, globalizāciju ikdienas dzīvē, dažādas valodas programmas, informācijas piekļuves stratēģijas un kvalitāti caur novērtējumu.
Un būtiski, ka izaicinājumi ikvienas Somijas skolas attīstībai pastāv vēl joprojām. Piemēram, vairākās lielo pilsētu skolās vērojama polarizācija – pēc rases un turīguma. Baltādainie somi izvēlas skolas, kurās ir mazāk mazturīgo un imigrējušo bērnu. Tika ievērots, ka arvien vairāk turīgo somu vecāku, iespējams, raizējoties par Somālijas bērnu skaita palielināšanos, sāka sūtīt savus bērnus uz kādu no citām skolām. Uz ko atbildot, skola izstrādāja jaunu vides zinību kursu, izmantojot priekšrocības, kas izriet no tā, ka skola atrodas tuvu mežam u.tml. Tātad, vadoties no visa iepriekš minetā varam piekrists apgalvojumam, ka Somijas izglītības sistēmas princips ir Skolēniem visu to labāko!…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1333636
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register