Ievads
Cilvēks dzīvo sabiedrībā, noteiktā kultūrvidē, nemitīgi atrodas saskarsmē ar citiem cilvēkiem. Visi cilvēka nodarbošanās veidi, prieks un sarūgtinājumi ir saistīti ar līdzcilvēkiem un norit saskarsmes kontekstā. Saziņas centrā nenoliedzami ir cilvēks, un saziņa norit tikai tad, kad ir ideja, kas nonākusi cilvēka apziņā. Menedžmenta darba diena parasti ietver darbu pie rakstāmgalda, ieplānotas tikšanās, neplānotas tikšanās, sarunas pa tālruni, vēstuļu, paziņojumu rakstīšana, sūtīšana, kā arī dažādas vizītes. Vairums no šīm darbībām tieši vai netieši saistītas ar komunikācijām. Komunikācijas skar visas menedžmenta funkcijas – plānošanu, koordinēšanu, motivēšanu un kontroli.
Tā kā komunikācijas ir nozīmīgas menedžera ikdienas gaitās, nolēmu tuvāk izpētīt kādas ir starppersonu komunikācijas formas.
Referāta tēma ir „Starppersonu komunikācijas formas” .
Referātā tika izvirzīts mērķis – izanalizēt starppersonu komunikācijas formas.
Lai sasniegtu mērķi tik izvirzīti vairāki uzdevumi:
1) izanalizēt, kas ir saziņa, komunikatīvā kompetence, runa;
2) izanalizēt komunikācijas formas;
3) veikt komunikācijas formu salīdzinājumu.
Darba veidošanai tika izmantota zinātniskā literatūra un interneta resursi.
Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā ir analizēti starppersonu komunikācijas formas no dažādu autoru grāmatām. Savukārt otrajā daļā ir salīdzinātas šīs komunikācijas formas savā starpā.
Referāts sniedz ieskatu starppersonu komunikāciju veidos un ļauj secināt, kurš no tiem ir efektīvāks un labāk pielietojams kādā no situācijām.
…