Šādu darba tēmu izvēlējāmies vairāku iemeslu vadītas. Pirmkārt, vēlējāmies uzzināt, vai jaunieši vispār zina, kas īsti ir stereotipi, aizspriedumi un diskriminācija. Sabiedrība bieži vien diskriminē kādu etnosu vai to grupu pārstāvjus kādā no sabiedriskajām sfērām. Piemēram, ieraugot kādu čigānu, mēs automātiski kļūstam modrāki un mēģinām viņu neizlaist no acīm. Bet kāpēc tas tā notiek? Visvienkāršākā atbilde būtu: “Tas taču ir zaglis!!!” Taču tā nebūt nav. Čigāns ir tāds pats cilvēks kā mēs visi, tikai mums ir radusies negatīva attieksme pret šo etnisko grupu, kuras rezultātā rodas aizspriedums – čigāns ir zaglis.
Otrs ļoti būtisks faktors bija noskaidrot un izanalizēt, kāda ir mūsdienu jaunieša attieksme pret stereotipiem, aizspriedumiem un diskrimināciju. Lai to sekmīgi veiktu, mums vajadzēja izveidot aptaujas anketu, kas sastāvēja no 18 dažāda veida jautājumiem par dzimuma un etniskajiem stereotipiem, kā arī par diskrimināciju.
Un trešais, tikpat svarīgs iemesls bija uzzināt un izpētīt, kā varētu mazināt un ierobežot stereotipu un aizspriedumu rašanos. Ikdienā cilvēki par to nemaz neaizdomājas. Viņi zina, ka pastāv šāda negatīva attieksme pret kādu grupu, bet nedara neko, lai to mazinātu.
Paņemot rokās šo zinātniski pētniecisko darbu, mēs vēlētos, lai tas nebūtu tikai kā lasām viela, bet gan jaunas informācijas uzņemšana, kuras rezultātā lasītājs aizdomātos: “Vai es esmu aizspriedumains? Kāpēc es tāds esmu? Ko gan es varu darīt, lai tāds nebūtu?”
Pētījuma objekts: Rīgas vidusskolas 10. un 11. klašu audzēkņi
Pētījuma priekšmets: 10. un 11. klašu audzēkņu attieksme pret dažādiem stereotipiem un aizspriedumiem.
Pētījuma mērķis: Noskaidrot vidusskolnieku attieksmi pret dažādiem stereotipiem un aizspriedumiem.…