Uzņēmums “Acolad Group” ir starptautisks uzņēmums, kas piedāvā tulkošanas, digitālo rīku, finanšu u. c. pakalpojumus, un ir viens no vadošajiem nozares uzņēmumiem Eiropas tirgū. “Acolad Group” ir biroji 25 pasaules valstīs un vairāk kā 60 biroji. Uzņēmums nodarbina ap 2,500 darbinieku un ap 20,000 ārštata tulku visā pasaulē. Uzņēmums tika dibināts 1993. gadā un turpina attīstīties.
Tā kā uzņēmums ir starptautisks, tajā tiek nodarbināti dažādu valstu pārstāvji ar savu kultūru, tradīcijām, uzskatiem, kuri katru darba dienu strādā kopā attālināti. Darba ietvaros notiek savstarpējā komunikācija, kas var tikt ietekmēta dažādu stereotipu un aizspriedumu iespaidā. Lai novērtētu stereotipu ietekmi uz komunikāciju, darba autore veica uzņēmuma darbinieku anketēšanu. Pētījuma ietvaros tika aptaujāti uzņēmuma darbinieki no Latvijas un Japānas. Šis respondentu grupas tika izvēlētas ar mērķi salīdzināt esošos stereotipus abu sabiedrību kontekstā, jo abu valstu pārstāvji pieder pie dažādām etniskām grupām un nāk no dažādiem reģioniem. Stereotipu ietekmes uz komunikāciju novērtējums ļaus saprast, kādi stereotipi var traucēt uztverei un efektīvai komunikācijai ar kolēģiem, kā arī izstrādāt risinājumus stereotipu negatīvās ietekmes mazināšanai. …