Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:192893
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.01.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Stratēģiskā plānošana    4
2.  Stratēģiskās plānošanas metodes, līdzekļi    6
3.  Stratēģiskā plānošana uzņēmumā    9
4.  Stratēģijas izveles pamatnosacījumi    12
  Secinājumi    15
  Izmantotā literatūra    16
Extract

Vārds “stratēģija” ir cēlies no grieķu valodas vārda “ctrategos”, kas nozīmē “ģenerāļa māksla”1.
Cīņas sīvums par klientu pārvērš tirgu dauzdveidīgā kaujas laukā. Un, novelkot paralēles ar kara darbību, var teikt, ka uzņēmēji, kuri darbojas bez stratēģiskā plāna, ir līdzīgi partizāniem. Regulārai armijai ir konkrēts stratēģisks uzdevums, kurš ir mērķēts uz pretinieka armijas sakaušanu un pilnīgas kontroles nodrošināšanu pār konkrēto teritoriju vai objektu. Savukārt partizāniem ir tikai taktiski plāni: uzbrukt pretinieka karaspēkam, izsist ešelonu no ierindas u.tml. Viņi var mazliet pabojāt nervus regulārajai armijai, graut tās morāli. Bet, tiklīdz karš ir beidzies, partizānu nodaļas tiek likvidētas. Labprātīgi vai piespiedu kārtā - atkarīgs no tā, kura puse ir uzvarējusi, bet viņas tiek likvidētas. Tāds pats liktenis sagaida arī uzņēmumus, kuri rīkojas bez stratēģiskā plāna. Tas ir tikai laika jautājums.
Stratēģija tiek veidota balstoties uz vides analīzi, kurā attīstīsies tirgus.
Stratēģiskās plānošanas laikā vadītājam jāprot tikt galā ar resursiem, kuri ir firmas rīcībā. Parasti uzņēmējs pārmērīgi pieķeras pie tiem resursiem, kuru viņam nav pietiekami daudz, un neracionāli izmanto tos resursus, kuri viņam ir atliku likām. Šāda situācija biznesā ir sastopama diezgan bieži. Vadītāja uzdevums ir veikt visu resursu analīzi un atrast veidu, kā tos izmantot ar maksimālu efektivitāti.
Stratēģija - tā ir uzņēmēja vēlme virzīties uz noteiktu mērķi, tāpēc neviens nevar to uzspiest no ārienes. Ņemot vērā situāciju tirgū, konkurentu uzvedību un rīcībā esošos resursus, jāizvēlēlas no iespējamajām stratēģiskajām alternatīvām visefektīvāko.
Vispirms tiek izstrādāta darbības stratēģija - firmas darbības pamatvirzieni uz ilgstošu laika periodu. Darbības stratēģija atbild uz jautājumu, KAS ir JĀDARA firmai.
Pēc tam optimāli jāsadala lielu uzdevumu vairākos apakšuzdevumos. Tā ir funkcionālā stratēģija, kura atbild uz jautājumu, KAS ir JĀDARA firmas dažādām apakšnodaļām. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register