Publicistikas valodas stils ir stils, ko lieto plašsaziņas līdzekļos (laikraksti, žurnāli, interneta ziņu portāli u.tml.). Publicistikā izmanto gan zinātniskā, gan daiļliteratūras, gan sarunvalodas stila elementus, to raksturo aktualitāte, mērķtiecīgums, konkrētība, plašs mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu lietojums, daudz īpašvārdu, plašāk pazīstamu terminu un profesionālismu. [5] Publicistikā līdzās sastopas gan literārā, gan neliterārā valoda, kas gan vairāk ir atkarīgs no paša autora.
Šim stilam ir plaša, daudzveidīga un sarežģīta lietojumu sfēra, ko nosaka vairāki faktori. Pirmkārt, publicistikas stila uzdevumu daudzveidība un dažādība- tas informē, ietekmē, izglīto, audzina, organizē, arī uzjautrina un izklaidē. Otrkārt, komunikācijā izmantotie līdzekļi- žurnāli, laikraksti, grāmatas, radio, televīzija. Un treškārt, komunikācijas saturs un šī satura izklāsta veids dažādos žanros- ievadraksts, problēmraksts, recenzija, intervija, reportāža, preses apskats u.c. [2]
Ir secināts, ka publicistikā teikumi tiek veidoti no gataviem jēdzieniski saistītiem vārdu savienojumiem, kas tiek bieži lietoti un kļuvuši par tradicionāliem. Šāda iemesla dēļ daudz tiek izmantotas nevajadzīgas, standartizētas frāzes, liekvārdība, kā arī semantiskie barbarismi. …