Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Tiesībsarga loma Latvijā, tā salīdzinājums ar Skandināvijas valstīm

     

    Research Papers20 Law

4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:671420
 
Evaluation:
Published: 13.06.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 39 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ombudsmeņa institūcijas vēsturiskā attīstība Skandināvijas valstīs    5
1.1.  Ombudsmeņa dzimtene – Zviedrija    6
1.2.  Norvēģijas Ombudsmeņa institūts    9
1.3.  Somijas Ombudsmeņa institūts    11
2.  Tiesībsarga institūta izveide Latvijā    13
2.1.  Tiesībsarga jēdziena izpratne    15
2.2.  Tiesībsarga funkcijas un uzdevumi    17
2.3.  Tiesībsarga darbības efektivitāti ietekmējošie apstākļi    18
3.  Skandināvijas valstu un Latvijas Ombudsmeņu salīdzinājums    20
4.  Ombuda loma vienlīdzīgas attieksmes nodrošināšanā    21
  Secinājumi    24
  Priekšlikumi    25
  Izmantotās literatūras saraksts    26
Extract

20. gs. otrajā pusē īpaša uzmanība tika pievērsta pilsoņa vietai attiecībās ar valsts pārvaldi un tiesisko aizsardzību. Ombudsmeņa institūtam ir ļoti liela loma, realizējot cilvēka tiesības individuāli vērsties starptautiskajos institūtos. Šī kontroles procedūra ļauj kontrolēt arī valsts pienākumus, kas izriet no cilvēktiesību starptautiski tiesiskajiem aktiem.
Šā institūta saknes meklējamas 19. gs. sākumā, kad līdzīgs institūts – Justīcijas ombudsmenis – 1809. gadā tika radīts Zviedrijā. Tā postenis tika paredzēts arī jaunajā 1809. gada Zviedrijas konstitūcijā. Galvenie uzdevumi bija policijas un tiesu taisnīgas darbības veicināšana.
Savukārt pats jēdziens ombudsmenis radies 1713. gadā, kad zviedru valdība nodibināja šādu amatu. Sakarā ar pieaugošo neapmierinātību un ilgo laiku, kas bija nepieciešams, lai tiktu nodibināta komunikācija ar vadītājiem un birokrātiem, šī neformālā informācijas vākšanas metode kļuva plaši izplatīta un daudzās korporācijās to izmantoja atgriezeniskās saites nodibināšanai un problēmu risināšanas ideju iegūšanai jau pirms tam, kad šīs problēmas kļuvušas nekontrolējamas.
Simt desmit gadus Zviedrija bija vienīgā valsts pasaulē, kurā darbojās ombudsmeņa institūts. 1919. gadā šo ideju pārņēma Somija, nostiprinot normatīvo regulējumu savā Konstitucionālajā likumā, bet pirmais ombudsmeņa birojs tika nodibināts 1920. gadā. Pēc Otrā pasaules kara, arī Dānija nodibināja Parlamenta ombudsmeni.
Īpašu popularitāti ombudsmeņa institūts ieguva 20. gs. 60. gados, kad tas sāka ļoti attīstīties Eiropas valstīs un arī daudzos citos pasaules reģionos, piemēram, Amerikā. 1962. gadā ombudsmeņa amatu ieviesa Norvēģijā. Eiropā par svarīgu katalizatoru kļuva Eiropas Padomes Konsultatīvās asamblejas 1972. gada rezolūcija, kurā Eiropas Padomes biedri tika mudināti ieviest ombudsmeņa institūciju. Līdz 1983. gadam ombudsmeņi jau darbojās 21 valstī un daudzās pavalstīs.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1315839
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register