-
Tirgus segmentācijas nozīme mārketingā
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Abstract | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Tirgus segmentēšanas būtība un mērķi | 6 |
1.1. | Tirgus segmentēšanas principi un rakstura pazīmes | 7 |
1.2. | Tirgus segmentācijas mērķi | 8 |
1.3. | Tirgus segmentācijas funkcijas | 10 |
2. | Tirgus segmentēšanas metodes | 12 |
2.1. | Apriorā segmentācija | 18 |
2.2. | Klāsteru segmentācija | 19 |
3. | Tirgus segmentēšanas process | 21 |
3.1. | Uzņēmumu tirgus segmentēšanas īpatnības | 22 |
3.2. | Izplatītākās tirgus segmentēšanas kļūdas | 23 |
Secinājumi | 25 | |
Priekšlikumi | 27 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 28 |
IEVADS
Veiksmīgs ekonomiskās attīstības nosacījums ir pareiza segmenta noteikšana, kas nodrošina veiksmīgu produktu pārdošanu.
Tirgus sastāv no pircējiem, bet pircēji atšķiras viens no otra pēc visdažādākajiem parametriem. Var būt dažādas vajadzības, resursi, ģeogrāfiskais stāvoklis, iepirkšanās paradumi. Katrs no šiem mainīgajiem var tikt izmantots, lai segmentētu tirgu.
Studiju darbam tēma: „Tirgus segmentācijas nozīme mārketingā”.
Tirgus segmentācija ir veiksmīgas produktu virzības tirgū nosacījums. Pasaulē plaši tiek pielietota šāda veida stratēģija mārketingā, lai panāktu precīzāk noteiktu patērētāju loku, tādējādi samazinot risku un veicinot efektīvāku tirdzniecības apgrozījuma pieaugumu. Uzņēmumos, kuros ir izpētītas segmenta īpatnības, tiek precīzāk apzināts pircēju loks, kas būtiski uzlabo tirdzniecību.
Studiju darba mērķis ir izpētīt, kas ir tirgus segmentācija un tās nozīmi mārketingā, atklāt tās priekšrocības un trūkumus.
Darba uzdevumi:
1. izpētīt, kas ir tirgus segmentācija;
2. izpētīt tirgus segmentācijas procesus un metodes;
3. izvērtēt tirgus segmentācijas nozīmi mārketingā;
4. izdarīt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus tirgus segmentācijas priekšrocībām un trūkumiem mārketingā.
Izmantotās pētīšanas metodes: darbā formulēto uzdevumu risināšanai tiks izmantota aprakstošā un loģiski konstruktīvā.
Pētījumu priekšmets: tirgus segmentēšana mārketingā.
Pētījumu bāze: Latvijas uzņēmumi.
Darba uzrakstīšanai par literatūras avotiem kalpo vispārējā un speciālā ekonomiskā literatūra.
1. Tirgus segmentēšanas būtība un mērķi
Neatkarīgi no tā, kādā tirgū tiek piedāvāta prece - patēriņa, biznesa vai citā, ražotājam jāsaprot, ka nav iespējams apkalpot visus šī tirgus pircējus pat tad, ja to ļautu ražošanas jaudas. Tas ir tāpēc, ka pircēji attiecīgo preci izlieto dažādi, bet būtiskākais - to iegādei ir dažāds motivējums. Tāpēc nepieciešams iedalīt pircējus pēc šiem motīviem un citām pazīmēm, un tikai pēc tam piedāvāt preci, kas radīta, maksimāli ievērojot šīs pazīmes.
…
Studiju darba autore pēta, kas ir tirgus segmentācija un tās nozīmi mārketingā. Darbā tika apskatītas segmentācijas definīcijas un tās dalījuma iespējas. Tika apskatītas galvenās segmentācijas kļūdas un izvirzīti ieteikumi. Studiju darba pētījuma rezultāti apkopoti secinājumos un priekšlikumos. Studiju darba apjoms-28 lapas. Tas sastāv no 3 nodaļām, kurās ietvertas 4 tabulas un 3 attēli. Studiju darbā izmantoti 15 bibliogrāfiskie avoti.
- Latvijas zāļu tirgus analīze
- Tirgus segmentācijas nozīme mārketingā
- Tirgus segmentēšana mobilo telefonu tirgū
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!SIA "Mediju nams" mārketinga plāns
Research Papers for university7
-
Mārketinga principu pielietojums uzņēmumā "XXX" un iespējas, kuras var attīstīt, efektivizējot mārketinga stratēģiju
Research Papers for university21
-
Mārketinga pasākumi SIA "X"
Research Papers for university16
-
Latvijas zāļu tirgus analīze
Research Papers for university19
-
SIA "X" mārketinga projekts
Research Papers for university23