Kursa darba nosaukums jau aptuveni norāda uz to, par ko būs teikts darbā. Tātad tiks veikta mārketinga vides un stratēģijas analīze a/s “Hanzas maiznīcai”. Šis uzņēmums darbojas maizes tirgus nozarē un nodarbojas ar maizes izstrādājumu ražošanu. Šis uzņēmums darbojas jau ilgu laiku un ir pircējiem labi pazīstams.
Tika izvēlēta maizes nozare, jo ieinteresēja tas, kā šī nozare un tās lielākie uzņēmumi attīstās, kas jauns un līdz šim nebijis ir izveidojies. Kāda varētu būt tās nākotne. Uzņēmumu “Hanzas maiznīca” tika izraudzīta, jo tā ir ļoti pazīstama un ar plašu preču klāstu.
Tātad kursa darba mērķis ir uzņēmumam “Hanzas maiznīca” veikt mārketinga vides un stratēģijas analīzi, kā arī rast idejas tālākai uzņēmuma darbībai. Lai sasniegtu šos mērķus, ir jāveic sekojoši uzdevumi:
1.izprast to, kas ir šī uzņēmuma veiksmes pamatā
2.mikro un makro vides analīze;
3.konkurences novērtēšanas analīze;
4.SVID analīze, lai atrastu stiprās, vājās puses, izdevības un draudus uzņēmumā;
5.atkarībā no izanalizētās informācijas noteikt uzņēmuma tālākos darbības mērķus un stratēģijas mērķu sasniegšanai.
Tirgus ir jāpēta, lai varētu veiksmīgi izstrādāt uzņēmuma tālāko darbību. Būtiski ir zināt par tirgū notiekošajām aktivitātēm, konkurentu un pircēju uzvedību, pieprasījuma izmaiņām. Kā arī, lai noskaidrotu, vai ir izdevīgi darboties šajā nozarē un izveidot jaunu uzņēmumu.
Uzdevumu izpildei tika izmantotas dažādas metodes, piemēram, salīdzināšanas metode, tabulas un grafiskās metodes. Kursa darba izpildei tika izmantota informācija no vispārējās un speciālās literatūras, mācību līdzekļiem, valsts statistikas datiem un interneta resursiem.…