Lai izanalizētu darba organizācijas principus un paņēmienus tika izvēlēta SIA “Sega”, tas ir kafeinīca. Kafejnīcas darbība ir virzīta uz to, lai pieverstu tik daudz klientu cik iespējams. Tiek piedāvāts plašs pakalpojumu klāsts, kvalitatīva apkalpošana. Šā uzņēmuma sociālo un tehniskie vidi darba autors izvēlējās aprakstīt, jo katru darba dienu vadībai vajādzes risināt sociālās un tehniskās problēmas šinī uzņēmumā.
Sociālie un kulturālie faktori: šis uzņēmējdarbības ārējās vides aspekts attiecās uz sociālajos nostāju un vērtībām. Tās savukārt veido nostāju par darba apstākļu kvalitāti, darba dienas ilgumu, vienādus darba priekšnosacījumus dažādām sociālajam grupām u.tml. Šie sociāli un kulturālie faktori ataino vispārējās sociālās tendences, piemērām vidējā vecuma paaugstināšanos, vai izmaiņas ierobežojumos, kas līdz šim bija novēroti liedzot darbu sievietēm ar maziem bērniem. Uzņēmumiem ir jābūt pastāvīgi informētiem par sabiedrības sociālajiem un kulturālajiem notikumiem un attīstību. Sevišķi pēdējā laikā, daudzu ētisku apsvērumu dēļ, uzņēmumi piegriež arvien lielāku vērtību sava uzņēmuma sejas veidošanai un uzturēšanai. Šādam darbam ir nepieciešams speciāli kvalificēts darbaspēks un atbilstošas tehnoloģijas.
Lielākā daļa problēmu, kas saistītas ar uzņēmējdarbības idejas veiksmīgu realizēšanu, ir balstītas tieši uz cilvēku un izvēlētās tehnoloģijas darbības ietekmi. Tāpēc ir ļoti svarīgi jautājumi, kas saistīti ar personāla priekšrocībām un trūkumiem (stiprajām un vājajām pusēm). Ir jāatrod atbildes uz šiem jautājumiem. Ja uzņēmumā ir pietiekams skaits kvalificētu darbinieku ar labi un pareizi motivētiem mērķiem, tad tas var nodrošināt dažādu alternatīvo stratēģiju realizēšanu.…