Aktualitāte. Pieaugošās konkurences apstākļos katram uzņēmumam priekšplānā izvirzās uzdevums saglabāt un palielināt savu konkurētspēju. Arvien vairāk uzņēmumu ir vērsti uz uzvaru konkurencē un savu mērķu sasniegšanu, pateicoties vadības pastāvīgajiem pūliņiem efektīvas konkurētspējīgas attīstības stratēģijas īstenošanā. Globālās krīzes parādību kontekstā ilgtspējīgas konkurētspējas attīstīšanas problēma ir kļuvusi īpaši aktuāla ārējās vides mainīguma pieauguma un daudzu uzņēmumu konkurences priekšrocību veidošanas un īstenošanas aspektu nepietiekamās zinātniskās un metodiskās attīstības dēļ. Konkurences palielināšanās, kā arī dažādu preču pieprasījuma un piedāvājuma izmaiņas rada nepieciešamību izveidot uzņēmumu konkurētspējas vadības sistēmu, kas spēj reaģēt uz ārējās un iekšējās vides ietekmi ar lielu mainīguma un nenoteiktības pakāpi.
Pētījuma problēma. Uzņēmuma konkurētspējas vadīšanas problēmas mūsdienu apstākļos prasa principiāli jaunu vadības metožu izstrādi un ieviešanu. Tādēļ uzņēmumu konkurētspējas vadības problēma ir aktuāla no praktiskā viedokļa, jo uzņēmuma vadība nebūt nav pilnībā aprīkota ar modernām konkurētspējas novērtēšanas metodēm un konkurences stratēģiju izstrādes mehānismiem.…