Uzņ attīstības cikliskums – reorganizācijas nepieciešamības būtisks priekšnosacījums. Šis cikls pastāv ne tikai precēm, bet arī uzņ. (1.izveide, 2.augsme, 3.piesātinājums, 4.stabilitāte, +kritums). Svarīgākais ir pārvarēt krituma periodu. >40% uzņ bankrotē jau augsmes periodā, jo ir tirgus izpētes, menedžmenta un pieredzes, valsts atbalsta un apgr.līdz trūkums.
Izveidošanās etaps. – Jauna nozare, jauns produkts. Sākotnēji produkti ir monopolisti šajā jomā. Svarīga agresivitāte, priekšrocību iegūšana un aizsargāšana, apjomu palielināšana, idejas, tehnoloģijas, tirgus paplašināšanas mēģinājumi. Svarīgākais ir apgrozījums nevis peļņa.
Augsmes etaps – notiek apvienošanās, pievienošanās pasākumi. Svarīgi nezaudēt savu vietu, profesionālus darbiniekus, attīstīt IT utt. Asa cīņa par tirgus daļas noturēšanu – svarīgi veikt pētniecību.
Piesātinājuma etaps – cīņa par biznesa palielināšanu. Ražošanas sakārtošana. Uzņēmums aizņem 35-70% no tirgus. Svarīga ir peļņas maksimizācija. Iznīcina jaunpienācējus. Karteļu veidošanās.…