Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Uzņēmumu produkcijasvirzības tirgū organizēšana-
Uzņēmumu produkcijasvirzības tirgū organizēšana
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | PRODUKTU VIRZĪBAS ORGANIZĒŠANAS VISPĀRĒJĀ NEPIECIEŠAMĪBA | 4 |
1.1. | PRODUKCIJAS VIRZĪBAS TIRGŪ VEIDI | 4 |
1.1.1. | PĀRDOŠANAS VEICINĀŠANAS PASĀKUMI | 4 |
1.1.2. | SABIEDRISKAS ATTIECĪBAS | 9 |
1.1.3. | REKLĀMA | 10 |
1.2. | REKLĀMAS KAMPAŅAS PLĀNOŠANA | 11 |
1.2.1. | REKLĀMAS KAMPAŅAS VIRZĪŠANAS PLĀNOŠANA | 11 |
1.2.2. | MĀRKETINGA STRATĒĢIJAS IZVĒLE REKLĀMAS KAMPAŅAI | 13 |
1.2.3. | REKLĀMAS KAMPAŅAS EFEKTIVITĀTES KONTROLE | 15 |
2. | UZŅĒMUMA DARBĪBAS RAKSTUROJUMS UN TĀ DARBĪBAS VIRZĪŠANAS NOSACĪJUMI | 17 |
2.1. | UZŅĒMUMA APRAKSTS | 17 |
2.2. | REKLĀMAS MĒRĶU IZVĒLE | 17 |
2.3. | MĒRĶA TIRGUS NOTEIKŠANA | 17 |
2.4. | REKLĀMAS LOMA UZŅĒMUMA MĀRKETINGA STRATĒĢIJĀ | 18 |
2.5. | REKLĀMAS POLITIKA | 20 |
3. | REKLĀMAS IZDEVUMU IETEKMĒ UZ PĀRDOŠANAS APJOMU | 21 |
3.1. | UZŅĒMUMA DARBĪBA PIRMS REKLĀMAS KAMPAŅAS UZSĀKŠANAS | 21 |
3.2. | REKLĀMAS KAMPAŅAS PLĀNOŠANA | 21 |
3.3. | OPTIMĀLA SLUDINĀJUMU SKAITA NOTEIKŠANA KATRĀ REKLĀMAS NESĒJĀ | 27 |
3.4. | INFORMĀCIJAS LĪDZEKĻU IZVĒLE | 31 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 32 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 33 |
Pārdošanas veicināšanas pasākumi
Pārdošanas veicināšana – ir paņēmienu kopums, kuru izmanto visā preces dzīves ciklā laikā, un tas ir vērsts uz trīs tirgus dalībniekiem (patērētāju, vairumtirgotāju un mazumtirgotāju) ar mērķi īsā laika periodā palielināt pārdoto preču apjomu, kā arī piesaistīt jaunus pircējus.
Ražotājam ir ļoti daudz dažādu līdzekļu saskarsmes veidošanai ar patērētāju. Lai varētu paplašināt savu tirgus daļu, ražotājs izmanto tirgzinības līdzekļu kompleksu. Patērētāju veicināšana - paraugu izsniegšana, prēmijas, konkursi, kuponi, demonstrēšana, degustēšana. Preču tirdzniecības veicināšana – kopīgas reklāmas veidošana, preču izplatītāju konkursa rīkošana un uzvarētāju prēmēšana, atlaižu piedāvāšana uz katru produkcijas kasti, kas iegādāta noteiktā laika periodā. Tas rosina preču izplatītājus iepirkt šajā laika periodā lielāku apjomu preču; ja preču izplatītājs savā nomenklatūrā ietver jaunu preci, ražotājs var piedāvāt segt izdevumus par jaunās preces reklāmu, parādīšanu publikai (ekspozīcijas izveidošana); kā arī ražotājs var piedāvāt preci “par velti”, ja pērk lielā apjomā, daļa kastes ar preci bez maksas.
Tirdzniecības firmas personāla darba veicināšanā dalību var ņemt arī ražotājs, sponsorējot profesionālas tikšanās, rīkojot konkursus “labākais pārdevējs”, kuros uzvarētāji saņem vērtīgas balvas.
Tirdzniecības pārstāvju veicināšana. Ražotājam ir nepieciešams stimulēt savu vai piesaistītu tirdzniecības personālu. Viens no paņēmieniem kā to var izdarīt ir stimulēt darbiniekus materiāli – maksāt komisijas naudu (prēmijas, bonusi, procenti no pārdošanas apjoma utt.), kuri būtiski palielina darba algu vai vispār aizstāj to. Darbiniekus var arī stimulēt nemateriālā veidā – neformālas tikšanas, konkursi pārdevēju vidū, kvalifikācijas celšanas kursi utt. Pārdošana, izmantojot vairumtirgotājus un mazumtirgotāju, ir viens no tā saucamajiem “savstarpēju attiecību tirgzinības” veidiem. Tāpēc šo darbu efektīvai izpildei uzaicina vecāka gada gājuma cilvēkus, jo uzņēmumu vadītāji, ar kuriem būs jāstrādā, arī parasti ir cilvēki gados. Tirdzniecības pārstāvju izmantošana ir viens no produkcijas virzības tirgū veidiem, kas palielina pārdošanas apjomu. Pētīšanas rezultāti rāda, ka personāla pareiza izvēle un motivēšana (darba algas noteikšana), ir galvenie tirdzniecības personāla stimulēšanas paņēmieni.[17,197]
…
Tirgū, kur galvenās personas ir pircēji, tieši firmām (pārdevējiem) ir jābūt aktīvajai pusei. Savu pircēju vajag atrast, pareizi viņam piedāvāt savu preci un izdarīt visu iespējamo, lai pircējs atgrieztos atpakaļ un atvestu sev līdz vēl arī jaunus pircējus. Lai atrisinātu tāda veida uzdevumus, uzņēmumi nespēj iztikt bez mārketinga. Tieši mārketings – savas preces virzīšana pret pircēju (visās iespējamās izpausmēs) - ir tā firmas darbības mehānisma neaizvietojama sastāvdaļa, kura novada līdz patērētājam informāciju par preci, kā arī nodrošina priekšrocības izvēlē starp pazīstamu un pārbaudītu preci un nevienam nepazīstamu preci, kuras kvalitāte varētu būt tāda pati vai pat augstāka. Tieši labi izplānota un precīzi izpildīta firmas mārketinga politika var kļūt par to svarīgo ķēdes posmu, kurš palīdzēs firmai apiet visus tiešos un netiešos konkurentus, kļūt par līderi un sasniegt uzplaukumu tirgū. Saprotams, firmas preču kvalitātei ir pilnībā jāatbilst reklāmai...
- Divu konkurējošu uzņēmumu - "Bite" un "Tele2" - reputācijas analīze
- Uzņēmumu produkcijasvirzības tirgū organizēšana
-
Uzņēmumu stratēģijas
Research Papers6 Management, Business, Marketing, Advertising
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pircēju tirgus izpēte un potenciālo pircēju un pirkšanas apjoma prognozēšana uzņēmumā SIA "X"
Research Papers for university11
-
Tirgus segmentēšana
Research Papers for university9
Evaluated! -
Mārketinga un reklāmas nozīme tūrisma produkta virzīšanai tirgū
Research Papers for university18
-
SIA "X" produktu tirgus izpēte
Research Papers for university23
-
Reklāma, tās nozīme mūsdienu tirgus apstākļos
Research Papers for university24